lördag 13 juni 2009

NU HAR VI GJORT DET.....!
















Två av Kinnekullekompaniets hundförare och Stf Plut Chef Peter M har idag gjort SOLDATPROVET samt hundarna NIRA OCH BRUCE.

...hoppas att dom ANDRA HUNDFÖRARNA gör likadant!!!!!!!!!!!!!!

Klockan nio imorse startade det ca 20 personer sitt soldatprov i Billinge. 3MIL (30 km) skulle vi gå och DET GJORDE VI OCKSÅ. Jag trodde att Nira skulle bli trött nån gång men dröm dina drömmar... hon hade gärnet på hela tiden och drag framåt likaså som Thomas hund Bruce. Nira löpte och han försökte fjaska med henne alltid då och då, men usch vad arg hon blev. Det var inte lönt för stackarn att försöka göra sig till. Vi gick med en grupp lite äldre än ungdomar och Joakim S ledde oss genom det hela. Men vad segt det blev i slutet med 1 mils långa uppåtsbacke som var totalt hemsk. Men vi hade jätte trevligt hela vägen och på glatt humör. Visst kändes det hela som 3.8 mil men det skulle Peter kolla nu efteråt.

Mina fötterna har klarat sig utan skavsår men visst kommer jag att få en härlig muskelvärk...fast jag kommer inte att vara ensam om det...! Jag trodde att Nira skulle bli trött efteråt, men icke som icke, det är full fart på henne än.

VILKEN HÄRLIG HUND...DET VAR INTE SÅ LÄNGE SEDAN SOM HON HADE VALPARNA ...JANUARI I ÅR! DET NI...snacka om kondiotion efter valparna....

JAG VILL GRATULERA SAMTLIGA SOM GJORDE SITT SOLDATPROV IDAG OCH HOPPAS ATT FÅ SE FLER HUNDFÖRARE PÅ PROMENADEN MED SINA TJÄNSTEHUNDAR.....!

Ha det så gott!

Inga kommentarer: