torsdag 25 juni 2009

Det blir ROTSNUBBLING ikväll, fick jag ett meddelande...!


Rotsnubbling....? Visst undrar jag först och skrattade sedan. ORIENTERINGEN har fått ett nytt namn. Visst, om ni trodde att vi har lagt av med våra FYS-kvällarna så trodde ni FEL. Så glatt inställde vi på våran mötesplats och åkte vidare. Varmt och skönt med kvittrande fåglar, härlig och krånglig natur och framförallt HÄRLIGT SÄLLSKAP.

Vi fick våran kartor och kompass och vi sprang två och två. Qwerro fick vara med i skogen och trava och jösses när killarna hamnade i närheten av oss och prasslade i skogen ...då blev det fart i honom och skulle bara jaga fast dom. Jag hade kopplat han fast i midjebältet och det blev lite problem när ett träd hamnade mellan mig och han....!

JÄTTEKUL, vi ses nästa vecka där igen!

----------

För övrigt så badar jag med hundarna VARJE DAG långt ute. Det är så varmt och skönt i vatten nu och hundarna njuter av det lika mycket som jag. Qwerro blir inte ens våt efter en timmes simtur utan det bara pärlar sig i pälsen på honom. Sedan massa lek på stranden och efter det ut och jaga Nira. Visst är det här livet. På dagen en temperatur +28 grader, på kvällen 23.00 fortfarande +19.3 grader och livet leker.

-------------

Ungdomarna njuter av livet på Fulufjällen och har riktigt roligt där. Frysa har dom inte behövt göra heller för att det är exact lika varmt där som här och att vandra med militärkläderna på sig är nog inget att vara avundsjuk på i alla fall.

--------------

HA DET SÅ GOTT NU ALLIHOPA
....jag ska iväg och BADA nu.......!

Inga kommentarer: