onsdag 17 juni 2009

HEMVÄRNSHUNDAR....visst är dom goa....?

MICHALAND´S QWERRO på korrekt 90 vinkel på spår....
QWERRO sonen Jari på badhumör....
QWERRO med sin dotter och Eranthis Carras på stranden efter badet...

JIPPIIIIIIIIIIII....! HÄR KOMMER VI...Vilket underbart liv..eller??


Igår la jag ett riktigt lurigt spår till Qwerro. Men vad gör han då...ta detta helt korrekt och visade verkligen sina kunskaper och spårglädje.

Jag fick lite föremål och en flacka i handen av Bubblis med order. ..gör ett spår...! YES, tänkte jag, det ska jag. Jag gick framåt, 90 graders vinkel till vänster, 90 till höger, en påge, rakt fram, serpentin, 90 vinkel, spets vinkel, snurr mm mm. OCH HAN TOG DETTA KLOCKRENT. Högt och torrt gräs och allmänt besvärligt. Bubblis var jätte glad men gladaste av alla var nog Qwerro.

Nira är nu på höglöpet så henne tog jag inte med igår men nästa vecka har hon ingen ledighet längre. Idag har vi varit och badat åter igen och det är jätte svårt att få hundarna att komma till stranden från djupet. Dom älskar detta livet. Jag kastar boll och dom blir aldrig trötta. Sedan efteråt så blir det en rejäl promenad och på eftermiddag ännu en gång till till badet. Riktigt kul. NU HAR VI SEMESTER PÅ RIKTIGT.

Ikväll ska jag jaga bollen igen med hv folket och det ska bli lika kul igen som vanligt. Tänk vad ni alla andra missar som inte är med. Jag tycker synd om ER.

Nu på söndag så åker Fia iväg till Fulufjällen med hemvärnet och sedan direkt till Marma på tjänstehundsläger. Kanoon kul.

HA EN TREVLIG MIDSOMMAR

Inga kommentarer: