lördag 27 juni 2009

MOT NYA UPPDRAG MED KINNEKULLEKOMPANIET

Det är tidigt, klockan är halv fem på morgonen och temperaturen ute + 19.7 grader REDAN!

Idag och imorgon är det cykel SM tävling i Kinnekulle och vi från kompaniet ska hjälpa till att hålla i "ordning" DÄR med trafik. Det ska bli riktigt kul. ....Men mindre lockande att hoppa i gröna kläderna i denna värmen (...dom har lovat + 28-30 grader varmt idag och imorgon). Men solstolen och parasollen samt X antal liter vatten i bilen ska det väl ändå gå bra. Att dom ska cykla upp och ner i denna hemska långa uppåtsbacken i Högkullen kan jag inte förstå i denna värmen. Det krävs lite kurage på en och annan att genomföra det. Jag hade inte fixat det och inte velat heller....! Riktigt kul att se vad många olika intressen vi människor har.

Idag så åker Bubblis i väg till Marma med sina vänner och Fia samt Rebecka ska dit imorgon. Det kommer att bli tufft att åka / köra bil i denna värmen. Runt 94 mil ska jag och Sabina köra imorgon. Det kommer att bli lite tajt med tiden för att på första info skrivs det att dom ska vara där klockan 14.00 och igår fick jag deras kursbrev där det var skrivet att FRAM TILL KL 14.00....!? Tyvärr kan jag inte göra nånting åt det nu, för att Fia ska hämtas från Varnsbro och köras till Marma och vi tror att kunna vara framme till klockan 14.00. Så här kan det bli när info kommer i sista minuten. Packa fram och tillbaka med kläderna är ju inte så roligt heller.

På kursbrevet framkom det hela veckans program och det lät väldigt tufft men intressant. Det hela bygger på tjänstehunds verksamhet och dom få prova på hela utbildningsbiten med hund och prova på certprovet med. Där dom gå igenom bit för bit allting med bevakningskursen och det gör att dom ska få både känna och veta vad det innebär att vara SOLDAT MED HUND. Riktigt innehållsrikt genomtänkt kursplan. Dessutom kommer dom att bo i tält hela veckan.
Det ska bli roligt att få höra resultatet nästa lördag! ...vi kanske inte ha några intresserade ungdomar alls efter veckan eller FÅ MASSOR MED NYA INTRESSERADE UNGDOMAR. Det är ju trots allt det som är meningen med denna kursen. Vi behövs ju och framförallt ALLA UNGA MÄNNISKORNA med sina hundar till hemvärnet.

Nu vill jag önska till er alla EN RIKTIGT TREVLIG HELG för det ska jag ha med mina "gröna gubbar" från Kinnekulle kompaniet! NI ÄR BÄST!

Inga kommentarer: