måndag 7 april 2008

Kinnekulle

Hej alla!
Nu är det full fart på mig igen!
Jag har sovit och vilat efter helgens aktivitet. Jag har varit i gång sedan i fredags med många olika grupper och det har varit roligt. I fredags härjade jag med insats-styrkan i mörker och sov över där i bilen. Jag gick patrullstig ändå till kl. 01.00 och började direkt på morgon kl.6.00.
Tyvärr så fick jag inte stanna med denna gruppen och visa vad en hund kan, men jag vill tacka ändå för den tiden. Det ville dom själva att jag skulle varit där i dagsljus men dom "högre" makterna hade bestämt helt annat, så för våran del så blev det för mycket stillastående med oss sittandes i bilarna???? Jag tror inte att det var så menat. Joo-joo, jag fick iallafall göra en patrullstig på morgonen innan jag åkte till mina egna gubbar. Men den patrullstigen var lite konstig, det var meningen att gruppen bakom skulle får se Ljud och vind markering, men det bjuds otroligt mycket vind, så det tog jag intensivt hela tiden. Nåt ljud tyckte jag inte höra mer än bara en liten mittemot vindfiguranten? Jag tog vinden. Den var otroligt stark. På tillbaka vägen tog jag vinden igen och sedan spårövergången till ljudfiguranten som var helt stilla!!!!!?
Konstig ljud!? Sen hörde man bara massa konstiga förklaringar om ljudfig. Skit samma.
Jag gjorde mitt och sedan stack jag till min egen grupp.

Där fick jag vara med och inta objektet. Jag markerare hela vägen och visade att det är nån där och jag hade rätt, B-styrkan hade varit där. Kanoooooon kul! Jens hade Hunter med sig och stannade med halva gruppen på insläppet.
Sen var det massor med patrullstigar och aktiviteter och kan du tänka dig att min husse och Anna med Tindra ingick på B-styrkan. Det var skoj. Och det funkade riktigt bra med dom.
Jag fick jättegod mat som ärtsoppa med bröd och frukt mm och senare STEKT FLÄSK MED LÖKSÅS OCH POTATIS, och det hade jag kunnat äta tills jag spricker, det var så gott. På natten innan sängdags fick vi VARMKORV MED BRÖD MM. Oj,oj,oj!! Vilken härlig lördag.
Alla har varit bakom en hund från grupperna för att det var både jag och Hunter där.
Och kan ni tänka er, jag har fått sova i tältet!!!! på min egen solsäng! Det var riktigt skönt.

På söndag så snöade från början, sen kom det regn och silken dimma på toppen.
Vi började som vanligt med patrullstigen och jag markerare att det var nåt på gång!
Tur som var så fick jag äta frukost först och sen började det riktigt roliga. På andra patrullstigen visade jag att det var nåt konstigt på gång men dom köpte inte riktigt det och det fick dom sota för. B-styrkan log helt stilla och det kom ingen vind. Men sen efter en liten skjutning fick jag fortsätta igen och då så matte att ska vi jaga fast dom eller!!!? Det hade varit roligt för jag hade dom på spår.
Vi fortsatte och jag markerade igen. Vi hittade en sprängladdning! Killarna meddelade vidare och ÄNTLIGEN FICK JAG LOV ATT JAGA DOM!!! Och det gjorde jag helhjärtat. Det gick fort och krokigt, för dom hade sprungit jättekonstig, men ha,haa, jag var dom i hälarna. Och sen fick vi order jag avbryta och vänta på order. Synd!! För B-styrkan var bara 12 meter ifrån oss!!!
Men order var order. Men killarna på b-styrkan som var vår egna fick lite panik när dom såg Niras ögön inriktad mot dom och frågade varför vi inte tog dom, men vi fick inte, för då hade det roliga varit slut. Men kul hade jag i allafall. Och killarna bakom har jag aldrig sett använda sina ben så smidigt....hi,hii. Sen kom order att vi skulle ta oss direkt till basen och det var bara att lyda. Redan då var jag genom sur av all jäkla regnande och det var alla, det bara rann vatten av handskarna och kläderna. Men roligt har vi haft, och framförallt, mycket hundträning. Det här med förföljande var riktigt roligt. Vi skämtade med gubbarna, att tänk om dom hade "tappat" mig så hade jag tagit dom mycket tidigare, hur långt dom hade kommit och hur dom hade reagerat, det blev en häftig SKRATT.
Jag vill TACKA FÖR EN VÄL GENOMTÄNKT ÖVNING MED EN JÄTTEDUKTIG B-STYRKA MED PRIVAT OCH MILITÄRT.

Hälsningar Nira
Ps. det finns bilder, kolla!

Inga kommentarer: