fredag 18 april 2008

Karlsborg


Hela torsdagen var jag och Disco på Karlsborg. Det var en militär utbildning där var hundarna fick visa sitt.
Det var igen strålande fint väder. Jag fick en hundkompis till där som fick göra samma sakerna som jag gjorde och Disco fick njuta av goda sällskåp med dom övriga militärerna.
Han var jätte duktig. Dom sköt med kanooner, k-pistolerna mm och han reagerare inte alls..!
Det kommer att bli bra hund av honom också.
Jag och min kompis fick visa först en patrullstig med vind och jag tog vinden med en gång vid starten. Men fick fortsätta lite längre för att soldaterna skulle ha en möjlighet att se var figuranten var och dom blev riktigt ordentligt överraskade. Jippii jag tog den figuranten bra långt. Dessutom markerare jag figuranten på andra sidan också.
Sedan fick jag gå en patrullstig med annan grupp. Där lika så visade jag jätte tidigt och hittade figuranten.
Sen var det fika och Disco myste så gott på fika platsen så jag blev lite avundsjuk. Efter det tog vi två patrullstigar med ljud och det var enga problem heller. Soldaterna hade väl lite problem att hänga med. Men vi hittade fienden....!
Sen var det dags med patrullstig med spår. Det var riktigt roligt och jag markerare alla sakerna med läggande markering. Hmmmmmm dom blev imponerande över mitt sätt att markera.
Kul.
Sedan åkte vi till mina polare. Dom går ju sin utbildning hos Ursula på Karlsborgs Bk. Tänk vad duktig Ursula är. Jag förstå inte att hon orkar springa efter alla hundarna hela dagen och blir inte ens trött............... Det du..............

Ha en bra dag
Jag väntar på min uppfödares besök och utav glädje ska jag skälla ut henne som jag brukar göra när jag blir riktigt glad och jag kan hoppa högt...........

Hälsningar Nira







Inga kommentarer: