måndag 28 april 2008

Härliga Vänern!

ARKA JALAT RANNALLA,mutta me uidaan!
Fegisarna står på stranden, men inte vi!
Jag kan inte förstå dom tvåbenta, dom bara står på stranden och fegar............
Redan kl 8.00 på morgonen fick vi äran att ta våran dop, temperaturen var redan då +15.6 grader. Nu efter en timmes jagande i vatten så har temperaturen stigit till + 18.9 grader.

Jag gjorde allt för att våta ner Fia och jag lyckades riktigt bra. Jag såg min matte köpa fiskarbyxor i vintras och kan inte fatta varför dom inte kan använda dom nu, när dom ändå är så fega. Vi vill komma längre ut i vattnet så vi kan jaga där alla bollar och att får simma riktigt, men inte som inte. Det kommer väl snart.

Igår var vi igen på "skottkärra" promenad. Silket nöje. Dom alla gick flera timmar där med skottkärran. Vi hämtade massa pinnar och andra leksaker men dom tittade inte ens på oss.
Men när vi började hjälpa dom med massa grävande i jorden, så då vaknade dom till, och då blev det lite roligt i allafall. Qwerro ställde sig till och med på kärran för att väcka uppmärksamhet.

Nu ska jag vila mig lite och sedan ska jag åka och titta när Qwerro tränar.

Hoppas ni får det lika bra som vi
Nira

Inga kommentarer: