tisdag 8 mars 2011

Mischaland´s Qwerro har parat TVÅ tikar på en vecka!

Kul, kul! Idag skiner solen här, kanske för Bubblan och Qwerro? Skulle nästan kunna tror det!

Veckan här har varit kall och blåsig...inte alls kul! Men idag visar sig en konstig lampa uppe på himmelen...men bara tillfälligt om jag har fattat rätt, för att imorgon och tre dagar framåt ska det bli snö och regn igen. SUCK! När ska detta ta slut?

Träningsgruppen har haft träningar och dom alla lyste som solen själva när jag mötte dom i söndags efter parningen med Fatimaa av Quantos. Dom hade lagt upp en egen träningsplan och det funkade alldeles utmärkt. Skoj. Jag körde snabbt genom Nira på lydnaden och jag var nöjd!

Igår hade vi en parning med en tik efter Markallens hane! Så Qwerro har fullt upp med sina tikar. Men jag tror att han njuter av livet trots allt. Kämpigt hade han det för att det var en första gångs tik och hon ville bara sätta sig hela tiden och krånglade, men Qwerro är en gentleman, och han skötte om tiken väl innan och under tiden, så parningen gick kanooooooon, men sedan tyckte inte tiken att vara fast 40 minuter och ville därifrån. Så tikens husse hade fullt upp att hålla tiken. Qwerro la sitt huvud så skönt på hennes nacke och lugnade ner henne. Exackt likadant som han gjorde med Fatimaa av Quantos från Dahlmarkens Kennel. Fast Fatimaa var ju relativt lugn.

Nu i veckan ska vi sätta fast buren riktigt i min bil och till helgen är det ju både FM-hund träning och IPO-gruppens träning.

Imorse var jag jätte glad när jag tittade ut 06.15. Det var ljust ute, GUD vad gott med ljusare tiderna. Man hinner så mycket mer och man bli så glad av längre dagarna. Hoppas skogen också ska bli snöfri snart så vi kan sätta igång med skogsdelen, det hänger vi efter litegran för att det är inte så roligt att trampa på "tomma" hål som finns under snön och skada både sig själv och hundarna.

Nira är ivrigt och vill så otroligt mycket. Vintern för henne har också varit jätte lång och säkert tråkig. Men visst ser man framgångarna på hennes arbete inom skyddet och lydnaden. Ibland kan hon väl jäklas lite men det hör ju till. Är så jätte glad över denna pigga tiken. Hon fyller ju 7-år iår och ska ha valpar i början av nästa år. Hon ska paras i december!

Idag på eftermiddag ska jag ut till min son och greja lite där med vovvarna. Man få passa på när det är fint väder, för det är vi inte bortskämda över! Kanske sitta i solsängen och bli brun???

Hoppas ni alla få en härlig vecka och för Qwerros del så bli det ju en parning till i veckan, så han kommer att må så gott!!!!

1 kommentar:

Susanne sa...

Lyckliga Qwerro som får så många tillfällen att rumla runt i "sänghalmen", det klart att han mår bra!! fattas bara. Det är så skönt att det går mot ljusare tiden, lusten och livet kommer liksom tillbaka efter vinteridet. Ha det gott allihop;)) kram;)