lördag 5 mars 2011

Mischalands QWERRO har parat FATIMAA AV QAUNTOS ...

Kul med nya Qwerro-valpar! Nästa vecka kommer det ytterligare en tik till! Riktigt roligt för gubben! Han var så nöjd igår.

Idag ser det ut att bli riktigt fint väder ute. Men det blåste kallt. Min lilla förkyllning vill inte släppa och jag är en åning irriterat över det. Huvudet och kroppen känns så tunga. Inatt har jag sovit 12 timmar och det händer ju inte så ofta men det kanske är också dags att ta kontakt med läkarna igen och kolla att hjärtverksamheten funkar som den ska! Jag vill inte ha mer skit med hjärtat.

Hela veckan har dom ju lovat sol och värme men hos oss här har det inte varit soligt utan molnigt. Jag längtar så efter sommaren och värmen.

Med Ipo-gruppen funkar träningarna riktigt bra och det planeras jätte mycket för framtiden. Alla har sina mål som dom strävar efter och så är det ju, annars kommer man inget vart. På spårarbeterna har vi alla att göra, denna vintern har ju varit extrem lång och det gör att vi alla få satsa mycket på spår nu framöver.

På tjänstehund sidan är det ju planeringarna igång också. Där finns det också en hel del att göra. Men man längtar efter dessa gröna gubbar. Det få nog bli en och annan patrullstig och spår. Niras ivrighet är ibland hemsk!

För övrigt så ser jag hur lugnet har lagt sig över familjen här hemma och hur glädjen börjar komma tillbaka. Lite överaskandes har jag märk att min son vistas mycket mer nu med sin förlova (Malin) ihop med mig i storarummet tittandes TV med mig. Riktigt kul. Man hör barnas härliga och ljuva skratt syskonen sinsimellan och det gör mig så jätte glad. Jag brukar ju skämta i mellan att "DET SOM JAG HAR BAKOM MIG, HAR NI FRAMFÖR ER!!!!!...och då säger Chrille, aldrig ungar, om samhället stöttar dom som gör fel och inte på dom som är normala med kämparglöd i sig. Så är det ju, vissa vill bara ställa till det och visar inget intresse överhuvudtaget att ta arbete imot. Synd! För det vet vi ju alla "att man mår så himla bra efter dagens slit". Jag tror inte att det är så jätte bra med alla dessa telefoner, datorer, bilar mm som gyller ens liv i dagens samhälle... förut fick man gå eller cykla ifall man ville uträtta ett ärende. Skriva brev och posta. Livet var inte så enkelriktad som idag. Idag kan man sitta vid sin data och KOKA AV HETSEN att få ställa till det för andra för att man har inget eget liv, ringa runt till alla människor, fast man inte känner till dom, tycka synd om sig själv, för att man är så lat att inte orka jobba, utnyttja samhället för att få pengar, för att man inte vill kämpa att få ihop pengar för sitt uppehälle och boende. Det är ju mycket lättare att låta andra betala istället. Ljuga om allt, för att dom andra ska tycka synd om en och icke upptäcka att felet ligger hos personen ifråga. Jaja...tycker synd om dessa människorna. Men, men, som sagt "DET SOM VI HAR BAKOM OSS, HAR DOM FRAMFÖR SIG". Kan bli riktigt spännande att tänka på tiden 15-18 år framåt och hur allt se ut då! Hoppas man få leva så länge! Lite roliga tankar från mitt huvudet.

Idag ska jag slänga ut massa små skit här hemma och ett av rummerna är ju "stor städat" i sin helhet. Nu är det dags att angripa skåperna och slänga massor ut även därifrån. Gröna bokhyllan ska tömmas och skickas iväg och alla gamla lakan samt gardiner ska till Chrilles garage, där behöver han ju massa trasor när han fixar våra bilarna. En hel del kläder ska iväg. PUH! Hundskåpet är fullt med onödiga spåraporter som man inte ha nån nytta av och källaren är fullt av sånbt som man har sparat ifall.... så är det ju, lätt att ställa ner i källaren förut och nu ska det grejas. Det finns väl en hel del efter husvagnslivet med, som måste bara gå genom och skicka iväg eller sälja alternativet slänga. Mycket på gång...men SOLEN SKINER HÄR INNE HOS OSS OCH JAG NJUTER AV BARNAS GLÄDJE OCH KÄMPARVILJAN! Heja på er, älskar er!

Och till slut vill jag GRATULERA MALIN! Hon sjöng så fint på Schäferhund SSM förra året, så nu är hon tillfrågat till IPO SM 2012 att sjunga där.

RIKTIGT ROLIG ATT VÅRA UNGDOMAR FÅ KOMMA FRAM SÅ HÄR!

HA NU ALLA EN RIKTIGT HÄRLIG HELG FÖR DET SKA VI!

Inga kommentarer: