lördag 25 december 2010

JULAFTON!

Vilken Julafton mina älskade barn anordnade! JAG ÄLSKAR ER, ska NI VETA!

Jag hade oturen att insjuka dagen innan Julafton, det har jag inte gjort på många år, men tyvärr i år blev det så. Mitt lilla hjärta började strejka rätt så ordentligt och slog ut mig fullständigt. Under 24 timmar har jag inte så mycket minne av mer än att jag orkade inte prata i telefon och orkade inte stiga upp från sängen heller utan tog min medicin och somnade, vaknade till och somnade om igen. Det kändes oerhört jobbit för att man visste vad som väntade på en. Allt ska vara i ordning och julmaten ska serveras mm. Men som tur är så har jag hjälpsamma barn och dom tog över. Dom fick även hjälp av sina kompisarna. Visst skrämde jag både mina vännerna och mina barn likaså som mina föräldrarna, men idag mår jag lite bättre. Lite andfodd fortfarande, men det är ju vila som gäller.

Igår kväll åkte jag ändå med mina barn till Niklas och där hade vi en riktigt trevlig julafton. Åt riktigt gott (det som jag orkade) och sedan bastade dom och spelade. Mina krafter räckte inte riktigt till utan det blev sängen igen.

Nu har jag träffat även mina oroliga vännerna (Sabina och Peter) och visat mig till dom, jag har överlevt! Jag lovar att ta hand om mig och tack att det finns medicinerna.

Utav mina barn fick jag iår en kryssning till Helsingfors med mat och frukost och dessutom en A-hytt! Det ska bli så avslappnande att åka iväg och träffa släkten med barna. Tack snälla ni, dessutom fick jag en varm och härlig täcke samt påslakan till den, choklad ask med riktigt gott chocklad samt två påsar till chocklad, aladdin samt hela familjen fick en jätte stor korg med julens alla härligheterna. Så min Jul har varit underbar fast jag har mått dåligt.

Nu få jag gå och lägga mig igen men jag hoppas att ni alla ska ha haft EN RIKTIGT GOD JUL OCH TACK MINA ÄLSKADE VÄNNER OCH BARN FÖR ALLT! Jag älskar Er!

3 kommentarer:

Fia Andersson sa...

Hej :) var merci chokladen god som du fick av mig? Kramar fia :) <3

Nira skriver sa...

Den var jätte god, fast jag har inte ätit mycket än för att jag har inte varit helt frisk.
Men JÄTTE TACK!
Kram mamma

Susanne sa...

Vilken lycka att ha sådana fina barn, hoppas att du kryar på dig.;)