fredag 30 oktober 2009

KAN MAN KÖRA BRUKSET MED EN IPO HUND...?????

Konstig fråga fick jag igår....

Bubbla körde lydnad igår med Cairo och Qwerro och det såg bara så toppen ut. Cairo trängde lite och folk samlades utanför planet beundrandes. Frågor om åldern på Cairo och sedan på Qwerro. Varför det...jag för att Cairo är en ung hund på 10 månader som visar helt otrolig lydnad redan nu men tränger lite. Mycket frågor om hans utbildning mm. Jag var stolt och förklarade att han är bara 10 månader idag och att han arbetar redan i skyddsärmen...! Frågor kom om vi är rädda att han går sönder tidigt och om man kan köra brukset med en sån hund...?...hmmmmmmm! Vad säger man på sån fråga...?! Ja, det kan man... talade om att flickan har en hund till som är 5 år och IPO/BHP3, BSL3, TJH (FM)), LPI mm och helt plötsligt blev det tyst bredvid mig...inga mer frågor. Rätt så kul faktiskt. Och vad som gäller skyddsarbetet så är det viktigt att hunden körs upp på rätt sett utan slitage och överansträngning samt att man håller efter med hundens muskelaturen och rörelserna. Nej, jag är inte rädd att han går sönder med denna kroppshållningen och körsättet.

Qwerro njöt av riktigt rejält igår på lydnadsplanen och var rent utsagt ÖVERLYCKLIG. Det är rena nöjet att se dom två (Bubbla o Qwerro) på planen för han gör allt och tycker att det är bara så skoj. Svansen går i ett på honom. ALL ÄRA TILL RÄTT LYDNAD MED GLÄDJE!

Nu är det dags att åka iväg igen till klubben och träffa Ipo gänget och se till att vi ska ha kul ihop och få tränat mycket innan Kenneth kommer nästa gång....!

-----------

GRATTIS MOR MIN PÅ DIN FÖDELSEDAG IDAG 75 ÅR !!!!!!!!!!!!
HA DEN ÄRAN FRÅN OSS ALLA!

-------------

trevlig halloween till er alla...

Inga kommentarer: