torsdag 3 september 2009

SÅ VAR DET DAGS FÖR INNEBANDY MED KINNEKULLEKOMPANIET IGEN...

Premiär efter sommaren...? Ja, det var det. Vi var inte många igår för att några satt i staben på mötet och nån var på fotbollsmatch som domare, vissa var sjuka osv. Men vad gjorde det. Vi blev bra snurrare i bandyn i allafall och roligt hade vi med. Blåmärkerna på bena efter bollarna får man på köpet... brukar det heta! Men det kändes faktisk skönt att komma igång med höstens aktiviteterna och få träffa alla goda människorna.

För övrigt så väntar det på mig och Nira åter igen spårarbete idag och det är ju ganska blött i skogarna pga all regnande men det är bara att hoppa i stövlar och ge sig ut. I tisdags så gjorde vi IPO spår som var rätt så lång, men hon snurrare lite i en vinkel men annars kanoon fint spårarbete. Jag hade inga långbyxor på mig då och tusan vad det kliare på bena på mig och stank efter det spåret så jag vet inte om dom hade sprutat åkern på nåt sätt. Kanske därför snurrandet med?

Imorgon så åker jag iväg åter igen över hela helgen och få träffa min och Niras utbildnings (tjänstehund) instruktör Åke. Det ska bli roligt att få trampa på dom välkända skogarna igen.

Så vi hoppas att Ni alla ska få en härlig helg!

----------

ps. NIRA = knällspik på finska!

så hon har fått en väldigt passande namn till sig för att hon är en riktigt "pipsill", som vill otroligt mycket och är en typisk schäfer som är ivrig inför sitt övningspass eller träningspass men övrigt lugn och tyst......fast henne skulle jag inte byta bort på nåt sätt...!

EN RIKTIGT HÄRLIG HUND ATT ARBETA MED!

Inga kommentarer: