söndag 13 september 2009

KFÖ med "grannarna" och GÖTEBORG!

KOLLA, EN HANDSKE.....
MEN KOLLA HÄR DÅ, VEM JAG HITTADE.... NÅT LURIGT SKA JAG NOG HITTA PÅ IDAG....

MÅSTE JAG ALLTID VÄNTA OCH VÄNTA.....?

DET VAR SMASKIGT GOD MAT HELA DAGEN....

HA,HAA, VILA NI BARA....FÖR SNART SKA NI SVETTAS....

----------------

I fredags så var vi i Göteborg och hade sällskap av en finsk polis där. Dagen var jätte kul. Väl här hemma och lite trött så kommer det samtal och förfrågan om att hjälpa till på ett hundmoment för "grannarna" i Remmene på deras KFÖ! ...Lite trött som jag var så var jag lite osäker och samtidigt var det jätte lockande erbjudande. Jag fixade en bil till mig som jag fick låna av min son och började packa ihop mina och Niras utrustning och åkte iväg till min son för att övernatta och hämta Nira som jag hade lämnat där två timmar innan. Ett samtal till hundtjänsinstruktören att vi kommer och så blev det nya äventyrer för oss åter igen.

Jag åkte iväg jätte tidigt för att vi skulle vara där redan klockan 07.30 och vi blev välbemötta där av alla. Lite frukost och presentation, flaggan upp och ordgivning, överlämmande av grupperna osv. Samling och vidare transport till övningsplatsen.

Där framme så delades dom på fyra olika grupper och två grupper skulle iväg till skjutövning och två skulle stanna kvar för att bli "släpade" av oss hundförarna i mossig, våt och hemsk terräng över tre timmar var. Våran uppgift var "civil genomsök av människor och olika slags saker" som skulle äventuellt finnas i skogen. Genomsöks området var rätt så stort och i vissa stunder så sjönk Nira i gyttjan och grönt äckligt vatten ändå i midjan och givetvis vi efter. Hon fick spåra också efter människor där och det vet vi hur hon gör. Så jag tyckte synd om killarna som var fullt utrustade bakom oss i den terrängen och försöka hoppa över dikerna och missa så vatten var upp i knäna emellanåt och svetten bara rann. Vårat område var cirka 1.5 KM2. Så ytan var stor. Nira fick spåra och även visa med både vind och ljud sina upptäckningar samt killarna skulle kolla äventuella föremal som käder mm som var upphängda lite där och här. Ett jätte roligt uppdrag.

Detta gjorde jag och Nira två gånger i samma dag men på två olika platser men hon var inte trött utan vi hade EN OTROLIG ROLIG DAG I SKOGEN MED "GRANNARNA"! Dom i sin tur tyckte att det var dags att vi flytter över dit men jag tror inte att Niras "gröna gubbarna" skulle gilla detta erbjudande, men jag sa att Ni får väl kontakta dom så få ni höra vad dom tycker.... Vem vet, dom kanske släpper oss frivilligt!

TACK RICKARD OCH PETER FÖR EN UNDERBAR DAG I SKOGEN!

Maria och Sauron träffade jag jätte hastigt innan hon skulle iväg på sitt uppdrag. Lika glad som vanligt och Sauron lyste med sin vackra päls utanför tältet.

-----------

Bubblis, Fia, Sabina och Peter i sin tur var på utställning och hade full show där med att ställa DHIVA, JARI och CAIRO. Qwerro-barna JARI blev KLASSVINNARE och DHIVA blev fyra samt CAIRO blev fyra!

JÄTTE GRATTIS TILL ER ALLA FÖR FINA RESULTAT.

---------------

Så visst händer det alltid något här. Idag så har jag vilar dag (tror jag) och tvättar alla skitiga gröna kläderna från igår.

Ha det så gott alla nu!

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!
Ja, världen är liten. Det var fullt upp denna helg med hundövning och skjutövning. Läste i bloggen om erat uppdrag, vilken terräng ni fick jobba i, men det löste ni ju galant ;-)
Ha det så bra.

Mvh Maria o Sauron