torsdag 10 september 2009

EN BAMBI PÅ HÅL IS....???? Kompani FYS givetvis!

Nira har fått vila efter helgen men inte vi. Igår hade vi åter igen veckoträningen för kompaniets FYS kväll med innebandy och där hade vi riktigt skoj.

Jag hade med mig två unga killar och en kanske blivande HV soldat till oss och jag kan lova att det var livat värre igår. Pojkarna skruvare upp tempot så in i bomben så ögona han inte ens registera bollens väg. Full fart riktigt rejält och samtidigt så den nyaste hade inte ens jympa kläder eller skor med sig utan jag fick honom att komma och träffa killarna ändå på ett roligt sätt och det vill säga att han fick SPELA bandy med oss i barfota. Det skulle ni allt ha sett. Vad vi skrattade. Han flög dit och hit och hade verkligen svårt att hålla sig på bena och tänk, när han skulle bromsa då.... det var som dansande bambi. God vad roligt vi hade.

En jätte stor blåmärke och svulnad i benet fick jag igår för att en av killarna ramlade framför mig och han skor träffade mitt ben så det blev AJ. Lite ont men det får man på köpet, när man ha skoj!

Men svettiga blev ju alla igår!
JÄTTE KUL KVÄLL

Inga kommentarer: