söndag 1 maj 2011

1 Maj???

























(...Mischaland´s Qwerro med sin dotter Willevas Rammie i bilderna)

----------



Men hur kan tiden bara försvinna??? Det känns så overkligt allting!

Till min glädje kan man säga att det har varit jätte mycket sol, varmt, grönt är det också! Fullt upp som vanligt med alla planeringar (ibland kommer överaskningarna nästan för fort), få tiden att räcka på allt, träningar och så mycket annat roligt som händer just nu. Ibland känns det som man skulle spricka av glädje....

Lilla Nira är på gång till löp och jag bara väntar att det ska ske snart (inom 1 vecka). Hon är ju lika vild och galen som vanligt. Vill bara så mycket. Spårarbetet ligger just nu som nr 1 i hennes liv. För det är ju där som hon kan få mest poäng om hon sköter sig.... På lydnaden är det ju lite tjut och kan få poäng nerdrag. Skyddet borde hon fixa ju ändå...men vem vet??? Det är ju trots allt djur som kan hitta på massa hyss. För övrigt är jag så stolt över henne.

Jag har fått utav mina barn kennel kläderna och dom är så fina, jag ska bära dom med värdighet.
Den här veckan har jag haft en hund på miljöträning här hemma och det har blivit jätte mycket statspromenader och bad. Har ju varit så otroligt underbart väder fast lite nattfrost i vissa nätterna. Nu längtar jag jätte mycket till Juni månaden, för då kommer det att hända så mycket i mitt liv. Nu kommer Michael (min yngsta son) sluta skolan och börja sitt arbetsliv istället. Att gå genom skolan med toppenbetyg och dessutom få belöning för sitt skolarbete med stipendium är ju så underbart för mig som mor. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ditt liv fortsätter på samma sett, precis som dina syskons liv.

Till sommaren här ska jag åka till Finland och hämta hit min kära mor och far. Pappa kan ju inte köra bil efter operationen i axel. Sex långa månader ska han vara utan att röra ratten. Men han blev ju så glad när jag frågade ifall dom ville komma hit. Och det tackade han inte nej till...! Skönt med lite båtåkande.

Just nu är jag bara så glad över allt som händer i mitt liv...riktigt kul! Nu hoppas jag att ni alla ska få en härlig maj månad!