torsdag 26 augusti 2010

VART TOG SOMMAREN VÄGEN???

Det är regnigt, kallt, blåsigt och mörkt, jag hatar den kommande årstiden. Vi har ju inte ens haft någon sommar än och helt plötsligt så är den borta och hösten närmar sig!

Men vad hjälper det, full fart med hundarna är det trots allt. Just nu kör jag mycket bevakning/spår och lydnad med Nira. Kompaniet hade en helkväll i Kinnekulle men där kunde jag inte vara med, tiden räckte bara inte till. Bubbla var där och berättade att dom hade haft en kanoon övning...typiskt!

Nu till helgen skulle vi har varit i Göteborg och deltagit på AERO SHOW, men även den missar vi. Bubbla ska jobba natt och jag ska iväg till Orust och vänta på Eska/Qwerro valparnas ankomst. Spännande.

En helt nu hundkärra med 4 boxar har Bubblis köpt och det var kanoon bra. Dessutom har hon fått äntligen fast anställning och är jätte lycklig. Michael och Fia har börjat skolan igen och jag är på rymmen som vanligt. Här har jag haft sällskap av hundfolket (jägare) och dom har varit jätte trevliga. Att vissa av dom har kört 140 mil för att jaga fågel med sina hundar känns helt otroligt, vissa kommer från Skåne och vissa från Oslo. Vilka resor dom gör!

Just nu sitter jag i en iskall tält och det blir nog jätte kall natt! Men myggorna lever och plågar mig för fullt. Om en vecka ska vi igen ha skyddshelg och det ska bli jätte roligt att träffas igen. Cola ska också vara med!

Dessutom närmar sig även KFÖ mm så visst, håll i hatten, för det är full fart hela tiden.

Lilla Ziru är jätte duktig och spåra kan hon men vad hon är envis! Hon kommer att vara riktig rolig att köra med för min son! Heja Christian, nu ska du "meka" med henne lika mycket och bra som du "mekar" med bilarna, för här har du nåt att bita i!

Cairo är ju lika galen som vanligt men så otroligt charmig, härlig individ för Bubblans "hjärnceller" för arbete.

Qwerro gör duktigt ifrån sig som vanligt. Han är jätte efter frågat här.

Men nu du Bubbla och Fia, det är eran tur att jobba med hundarna i helgen medan jag ska låta mig. Hahaaaaaaaaaaaa

Ha det så alla så ses vi till skyddshelgen!

Inga kommentarer: