torsdag 19 augusti 2010

"BUCKOMUR" MITT I NIRAS SPÅR... ! Och mina tankar går till Cancer!

Jag lade ett spår till Nira idag! Körde lydnaden först och sedan skulle jag ta spåret! Jag påbörjar med hennes spår och helt plötsligt ställer det sig 4 personer med sina hundar mitt i hennes spår. Vanligtvis så brukar ju folket att flytta på sig när dom ser att man kommer mot dom med en hund som spårar, men icke som icke dessa personer. Fast jag visade att vi ska spåra där som dom stådde, så hjälpte det inte. Det blev väl lite konstigt för Nira men jag fick ta bort henne från spåret och starta om efter "buckorna", hur dumma kan folket vara äntligen???? Föremålet log också bland dessa människor. SUCK! Snacka om att få problem. Hur somhelst, så spårade hon utan något större problem efter detta. Vinklarna är ju lite problem fortfarande. Men lydnaden gick ju jätte bra.

För övrigt så måste jag erkänna att jag är jätte stolt över hennes kapacitet att jobba. Vilken härlig tik!

Just nu ska jag intensiv köra henne två veckor och sedan kommer ju nästa skyddshelg. Även löpet närmar sig och det gillar jag inte just nu. Medan jag körde med henne så kom det hög musik från tältet och en kör på 100 personer som sjöng kyrkliga låtar. Halleluja....det ska vi lyssna på ett bra tag framöver!

Just nu sover ju alla hundarna och jag sitter och tänker om framtiden.

Cancer, det hemska sjukdomen som drappar både anhöriga och vännernas anhöriga samt vännerna. I vissa fall med gott resultat och vissa tvärt om. Min bror dog ju i magcancer för några år sedan, då var han endast lite över 30 år...jag saknar honom och tänker på han ofta. Sedan har min pappa kämpat med denna hemska sjukdomen snart 30 år. Fått cellgifter och tjocka sprutor rätt in i magen, mediciner dygnet om mm. Vännerna som har haft sorg i familjerna och vännerna som har sorg. Varför kan ingen bota denna hemska sjukdomen! Att människorna ska få lida så otroligt mycket gör att man tappar så mycket ork och kämparglädje. Man liksom orkar inte. Men ändå så får man ju krafter från ingenstans att kunna gå vidare i livet.

Jag hoppas att ni alla ska kunna sätta sig ner och värdera på nytt era närmaste och vännerna samt tar vara på tiden tillsammans. Visa att ni tycker om varandra och att ni bryr er!

Ha det så gott

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar dig! Kram Kicki

Anonym sa...

Jag saknar dig med!
Kram