fredag 16 juli 2010

HUNDTRÄNING HELA HELGEN sedan Skillingaryd!



Det har varit en jätte intensiv "hund" vecka igen! Just nu sitter jag i Ale och tar hand om 8 vuxna hundar och tre valpar samt svor över gamla datorer som ställer till det!

Redan i onsdags tränade vi spår och lydnad med ipo-gruppen. Då var det 8 hundar på plats. Vi kommer att fortsätta träningarna på onsdagar först med hundarna och sedan kompanifyset, och söndagsträningarna som vanligt. Rätt så bra att tar allt på samma gång. En hel del av oss kommer att köra skogsspår och det är fritt fram. I och med att en hel del av oss är hundförare, så varierar vi träningarna där efter. Nu på sommartid har vi haft lite mera ledigt pga värmen och annat som har kommit i mellan. MEN VI TRÄNAR ÄNDÅ!

Nu till helgen kommer det att bli mycket intensiv träning och en hel del nästa vecka i Skillingaryd. Så ingen av oss är hemma nästa vecka och tränar. Men V-30 på onsdag är det igen spårträning på samma plats som sist. Helgen därefter är jag upptagen på nytt men ni kan ändå träna själva.

Nu sitter jag här i Ale och har intensivtränat Nira + 3 andra hundar med spårarbete sedan i onsdags två gånger om dan. För Niras del är det mest vinklar och hon har gjort det kanoon.

Jag åker hem senare idag och ska handla lite till helgen och på söndagkväll är det Skillingaryd som gäller. Ska bli kul.

Hela lördagen och söndagen kommer vi att köra lydnad/spår och skyddsarbete. Nira är laddat som bara den. Lilla Ziru ska få vara med också lite och jag saknar denna lilla vilden oerhört mycket.

SEDAN VILL JAG GRATULERA MARINA BAST FÖR SIN FÖDELSEDAG IDAG!!!!! GRATTIS MARINA, ska bli så kul att träffas!

Ha det så gott alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp! Nu är vi riktigt taggade!!!Kram K