lördag 10 juli 2010

Lite sommarbilder...DET VAR VISST PARTY IGÅR....!









Igår kom jag hem efter en veckas visstelse på kenneln. Bakom bilen hade jag en hundkärra med kylaggregat för hundarna. Det gick faktist lättade att köra kärra bakom sig än jag hade trot. Cairo sov hela hemresan och lilla Ziru likaså. Väl framme hos min son och dotter så släppte jag ut både Ziru och Cairo. Lillan kollade av läget en secund och sedan var det full fart på upptäcksresan. Allt ska kollas och nosas samt besökas. Bubblis blev såld på stubinen, när hon fick se nykomlingen. Vi skrattade rätt så gott, när hon visade hela carnityren till Cairo...vem ska bestämma framöver! Det är tur att våra hundar är snälla hundar. Qwerro var framme och kollade av nykomlingen också. Rätt så roligt att se rektionerna hos henne...det var första dagen och en helt främmande plats samt människor, men det brydde hon sig inte om utan undersökte allt och sprang runt.

Senare på eftermiddagen så kom det trettiotal personer dit för att grilla och njuta av sommarkvällen. Men Ziru sprang hos alla och lekte med alla. Hon hjälpte till även vid spel...hämtade "träpinnarna" med Cairos hjälp och sprang iväg

Att se en liten valp med sådan självsäkerhet känns ju jätte bra! Men jag fick inte henne hem igår utan Bubblis ville ha henne kvar på landet...!

----------

Vi skulle ju träna idag...men min röst har ju inte kommit tillbaka än samt det SKA BLI +34 GRADER UTE...så det får bli stranden istället! På söndagkväll/eftermiddag ska vi åka till Skillingaryd. Kul att få se SM/SSM utan att behöva anstränga sig själv. Fia och Sacha ska jobba där hela veckan. Bubblis kommer senare pga sitt arbete!

----------

Nu har ungdómslägret gått förbi för Fia...både gott och ont i minnet! Ungdomar kan vara grymma mot varandra ibland! Jag glömde ju tala om att hon har ansträngningsastma och kan tappa luften fyllständigt vid hård ansträngning, detta gjorde att när hon sprang så blev luftvägarna mindre och mindre och hon fick inte andan...ungdomarna brydde sig inte om henne när hon låg på backen utan lämnade henne där med en kommentar...DET ÄR BARA ATT STIGA UPP! Hon har ju medecin och hade tagit det under tiden men det hjälpte inte. Luften var varm och tung!

För övrigt så har dom haft långa dagar och fått jobba själva med hundarna som spår mm, fått se uppvisningar, sova i tält mm. Jag tror att dom här lägrerna är nyttiga för ungdomarna att få vara med och få uppleva sakerna på ett helt annat sett.

Få se vad det bli framöver!

HA NU EN HÄRLIG DAG PÅ STRANDEN

Inga kommentarer: