lördag 7 februari 2009

Hjälp mig!...det är minst 1 meter snö här och jag orkar inte tar mig upp i backen...











Idag skulle vi åka till Kinnekulle och träna. Jag var lite försenat pga telefonsamtalet från Finland så när jag ska åka så ringer Anna och är helt förtvivlat. Det är minst 1 meter snö och trappan är isig och JAG ORKAR INTE GÅ UPP I BACKEN...vad har jag gett mig in på?????????? Jag srattade och ville hänvisa henne till Fysträningarna. Det hjälper, kan jag lova.

Väl framme där, så vallade vi en patrullstig och hade ljud och vind där. Tindra gjorde markeringarna jätte fint och dessutom tränade vi på terräng övergångarna. Första figgen till Tindra var Fia och på andre gången fick Anna figurera själv och Fia gick med Tindra. Kanoon bra jobbat båda gångarna.

Sedan var Fia figurant till Jari och Anna fick föra honom samt jag låg som vindfigurant. Fortfarande så har dom lite svårt att lita på sina hundar, fast hundarna gör helt rätt och markerar. Men det ska vi snart ändra på.

Sabina och Peter kunde inte komma idag och skulle dom har gjort det, så hade det blivit svårt för dom med barna dit upp pga snön.

Hundarna tyckte att det var jätte roligt med snö och skidåkarna. Puckorna skulle ju efter dom och med det så åkte Krille på baken efter Arko samt Fia efter Jari. Men Tindra skötte sig så väl.

Jätte roligt att får vara där.

Ha en trevlig helg alla

Inga kommentarer: