fredag 6 februari 2009

Hemvärnsstämma med Kinnekullekompaniet!



Visst är den här kassaboken unik, handskriven rakt igenom från 1941... och denna här boken får Anders nu ÄRAN att skriva...!

Så var det dags åter igen att träffas, vi träffas ju så sällan allihopa eller..?
Och kolla här då, det kommer mer och mer folk in till stugan hela tiden och Roger blev lite orolig om dom SUPER GODA OCH STORA mackorna skulle räcka till alla. Det kanske blev så att några blev utan.

Mötet gick lugnt och proffsigt rakt genom och tiden bara stack iväg som vanligt. Man gick genom det vanliga som alltid på årsmöterna och dessutom var det några som fick sina årsmärken. Grattis Jörgen som har varit med 40 år och grattis till er alla andra också som har varit länge med. Dessutom tackades Unos arbete av Lars W i och med att Uno slutade som Kompani chef men stannade ändå kvar. Sedan var det en jätte fin vandringspris som delades ut också. Dessutom vapen kontroll.

Men sen är det ju det här att man ska åka hem... tiden går och man bara pratar och pratar. Till slut släckte Roger ljuset och då fick vi går ut....

Så var det dags att sätta sig i bilen. Jag skulle försöka öppna dörren och ...den ville inte, frysen eller? Jag hann stoppa Christian och Anders innan dom stack, och fick god hjälpande hand för att ÖPPNA BILDÖRREN...hmmmmmmmm....!
Jag hade ju växlat att köra mellan tre olika bilar samma dag och hade två lika nycklar i ringen. Dum som man är, så provade jag inte båda innan Christian sa att det är nåt som inte stämmer. Visst, "är man 50 + och dessutom senil" så felet var så enkelt som att...jag använde fel nyckel...! Gissa, om jag var arg på mig själv.
Och herrarna då, dom fick allt ett gott skratt. SUCK, DET HÄR FÅR MAN VÄL LEVA MED LÄNGE. Men, vad som gäller ÅLDERN, så kommer dom SAKTA MEN SÄKERT EFTER, hahaa.

Hemma som vanligt mitti natten...! Efter en härlig möte som vanligt!

Jag hoppas att Anders och Christian skriver lite mer om mötet!

Ha nu EN UNDERBAR HELG ALLIHOPA och tack för igår!






Inga kommentarer: