måndag 24 maj 2010

Igår på HUND TRÄNINGEN 14 deltagare igen!

Vilket härligt gäng hundmänniskor vi har. Vi tränar både BEVAKNING som även alla delar på IPO, dessutom freestyle och mycket annat kul ihop med våra hundar.

...bilder finns här: http://iposkara.blogspot.com

När man väl kommer hem efter en lyckad dag med träningen så känns det så fruktansvärd fel att få höra HUR MÅNGA AVUNSJUKA människor vi har runt omkring oss... VARFÖR...???? Undrar jag! Vad vinner dessa människor, och vad tror dom om sig själva.??? Ja, dom tror att dom kan sprida skit om våran grupp och att det ska spricka, men tyvärr så får vi reda på detta ändå och dessa människor är ganska utskrattade av andra. Den tiden och energi som vi lägger ner för att träna, umgås är ju otrolig. Det är inget att vara avundsjuk på. Det är ju bara att hänga på eller räcker inte kapaciteten till hos dessa människor som bara vill ont till andra. Jag tycker synd om sådan folk som tror sig vara så duktiga med lögnernas hjälp om andra!!! Det är häftigt att SÅ MÅNGA VILL KÖRA BEVAKNING OCKSÅ! I dagsläget är det 8 FÖRARE!

Trots allt så alla våra träningar går ju via Studiefrämjandet och vi har inte tid med massa tjafs utan vi vill bara träna!

DET ÄR JU INGEN HEMLIGHET att det vill komma mer och mer folk till oss med sina hundar. Dom uppskattar gruppens vänligheten och denna sprutande harmonin och det känns riktigt bra för oss alla. Nu har vi en lång, lång resa framför oss, innan alla når en tävlingsbana, men envisheten hos alla förare är enorm och jag tror att när alla bitarna faller på sin plats så blir det säkra förare med väl genomköra hundar.

Igår körde vi som sagt både patrullstig, skogspår, framåtsändande, läggande, positioner, hopp och fria följet mm. Efter det så grillade vi korv och sedan var det dags att låta hundarna simma. Tyvärr så blev mina vänner lite "fega" att följa med i vatten med hundarna men Niklas hängde på. Resten tyckte att det var säkrast att stanna på stranden medan vi gick långt ut. Igår var ju vinden jätte kall, så jag hade fleecetröja på mig för att undvika blir kall i nacken och armen. Men hundarna hade dess roligare!

Nu i veckan ska jag åka och titta på lilla babysen. Ska blir så himla kul!
Ha det så gott nu alla!

- SÖNDAGENS TRÄNINGSPLATSERNA ÄR FASTSPIKADE!!!!!
- Höstens KENNELTRÄFFPLATSERNA ÄR OCKSÅ FASTBOKADE!!!!!

3 kommentarer:

Kicki sa...

Halloj! Tack för en rolig träning! Du är en klippa Tuija som fixar och donar med allt! Utan dig vore IPO gruppe ingenting!! KRAM

Andréas - Ronja sa...

Jag håller med Kicki. Du är en klippa Tuija.

Många kramar
Andréas och Ronja

Nira skriver sa...

Tack mina vänner...men ni är ju också helt otroliga...utan er blir det ju ingen ipo-grupp!
Kram Tuija