söndag 9 maj 2010

GRATTIS MAMMA PÅ MORSDAGEN! Oj, hur ska man hinna med allt?

Nu har det gått igen en vecka...! Redan i måndags var det fullt ös här med alla hundarna. Långa, långa promenader, bad i sjön, cykel, spår mm. Inga fritidsproblem!

Ronja och Andreas fick tar sitt spår som jag gjorde i skogen med fruktansvärd många vinklar i spets, 90, U, mm och avståndet ca 5 meter mellan spårerna, men det var inga problem för henne. Hon är duktig!

Tisdag började jag igen med bad för hundarna och sedan en 7.5 km i full drag. På eftermiddagen samma sak igen.

Torsdag hade jag en träningsdag med en grupp människor som behöver ha lite hjälp. Morgonen började jag igen med bad, boll, motionsträning och lydnad samt spår och skyddsarbete. Fia och Jari körde en kanoon träning både i lydnaden som på spår samt freestyle. Hon fick visa också detta till dem andra. Dom alla är ju så tacksamma för den hjälpen. Dessutom gjorde Andres med Ronja godkänt lydnadsprov för FM-hund. (nior och tior).

Jag fick träffa blivande mamman och hon var rund och god runt midjan. Hoppas på en tikvalp nu.

Fredag kändes som man skulle ha flyttat till Siperien. Det blåste kallt och var regnigt. Alltså, jag hade en soffliggare dag...!

Lördagen var det många som var på utställning. Kicki, Nicklas, Maria, Anders, Christian, Clara och Fia var i Motala och vädermässigt sett var det väl ingen rolig dag. Men resultaterna var helt okay ändå. Fia var handler till Uno och hade skött detta alldeles utmärkt.

Idag tror jag inte att det bli så mycket av nåt. Det ska regna så någon gemensam lydnad blir det inte idag för att så många har varit på utställningar nu i helgen och är nu också. Men nästa helg!

GRATTIS MAMMA OCH ALLA ANDRA MAMMORNA I FINLAND PÅ MORSDAG!

Ha en bra dag allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det morsdag i Finland?
Roligt att läsa att det gick bra för Fia.
Ni får ha de så gött.
Kram
Andréas och Ronja