lördag 1 maj 2010

GOMORGON ALLA!

Någon har viskat i mitt öra, att det är nyttigt med morgongympa... är det verkligen så?

Idag gick jag tidigt upp som vanligt och kände mig en åning ensam i värden igen (alla sover ju). Dom enda som inte sover är hundarna. Yes, mata dom och vänta lite och sedan till Rådabacken. Först en rask promenad med dom, utan att släppa dom fria. Det vill säga att Cairo drog mig 7,5 km utan att ens bli trött. Ändå fick jag själv gå och bromsa med hela min vikt hans framgång, men det skrämde ju inte honom. Full fart. Vid slutet så gick vi upp och ner i denna hemska skidbacken och på mig kändes det i hela kroppen. Bena började kännas som gelé, men jag fixade det.

Fick på resans gång en kanoon vindmarkering på båda hundarna (Cairo och Qwerro). Ca 400 meter ifrån oss var det en joggade och denna markerare båda pojkarna med vinden. Vad stolt jag var över denna kanoon markeringen.

Vi kanske skulle köra igång igen med bevakningsträningarna på vardagskvällarna. Det skulle nog vara jätte roligt. Det är ju så många som har frågat om det, så visst, för min del. Har jag rätt, så är det 8 hundar (minst) som vill vara med igen. Kul att det är omtyckt, för hundar behövs det alltid!

Imorgon så är det dags att träffa roliga och härliga IPO-gänget. Det går inte att beskriva med ord, hur roligt ett gäng människor kan ha med sina fyrbenta vänner tillsammans. Och roligare ska det bli.

HOPPAS ATT NI ALLA HAR EN BRA OCH HÄRLIG VALLBORG!
...vi ses imorgon

Inga kommentarer: