lördag 22 maj 2010

ÄNTLIGEN VAR DET SKÖNT ATT SIMMA I VÄNERN!

Nu börjar livet riktigt. Två gånger har jag varit i vatten med hundarna. Först med Cairo och sedan både med Cairo och Nira.

Vattnet var ljummet och +20 grader samt ute var det +24 grader....! Vad kan man begära mera då? Så det var bara att tar på sig bikini och långt ut i Vänern med hundarna och simma. Gud vad det var härligt!

Vi var ca 150 meter från stranden innan det blev tillräkligt djup och där var både Nira och Cairo som galna. Dom lekte och simmade fram och tillbaka över 1.5 timmar. Nu är Nira lugn men inte Cairo än. Han hade full ös när jag lämnade honom hos sin matte Bubblis.

Det har varit en jobbig vecka för pojkarna i och med att Nira kom i höglöp och sången var ju inte den behagligaste på tre hanar. Först började Arko och sedan Qwerro, så man höll på att bli helt tokig på dom. Qwerro har ju parat tidigare så han börjar först när det är dags men Arko tog det säkra och sjöng nästan en hel vecka. Så denna här veckan har jag inte sovit så jätte gott.

Bubbla och jag har även varit på torget med Cairo idag och jag måste tala om att JAG ÄR RIKTIGT STOLT ÖVER HONOM. Tom har det kommit parningsfrågor på han. Kul!

För övrigt så har Bubbla, Johan och Linus varit på Hvss på rekryteringskurs och var kanoon nöjda när dom kom hem. Dessutom så har Emanuell och Oskar från kompaniet åkt till Tyskland på en övning samt Lennie. Så det händer mycket.

Min lilla valp är snart en vecka gammal. Det ska bli så kul att få hem henne.

Så nu ska jag iväg och börja tvätta massa tvätt och IMORGON VÄNTAR TRÄNING MED IPO-GRUPPEN! HELT UNDERBART LIV!!!!!

2 kommentarer:

Andréas - Ronja sa...

Det låter kallt att redan bada i Vänern. Vi syns imorgon.

Kram
Andréas och Ronja

Nira skriver sa...

YES, men det var inte kallt! Det var ljummet (runt +20 grader) helt otroligt!
Kul att ses imorgon!
Kram!