tisdag 11 maj 2010

LIKA HÄRLIGT LIV SOM BILDEN NEDAN!



Titta på bilden... man mår bara så gott när man tittar på den. Utöver det, så känns det att livet leker riktigt ordentligt. Snart föds valparna och jag njuter av livet!

Igår var jag och Andreas ute i spårmarkerna igen med Ronja. HON ÄR JU SÅ DUKTIG, det spelar ingen roll, hur krångligt spår jag än lägger, så tar hon det.

Efter det åkte vi hem till oss och här inne sprang det 4 schäfrar hejvilt och lekte med varandra. Ronja och tre vuxna hanar sprang runt bordet och lekte med märgben och trasor samt bollar, kampade med varandra och hade jätte roligt. Nira i sin tur fick sitta i ett annat rum för att hon är på gång till höglöpet. Men pojkarna sjunger inre klågosången än, så nån dag till är det nog lugnt.

Nu på torsdag ska vi träna med IPO-gruppen igen och det blir rätt så många igen. Kanoon kul.

På fredag har vi rekryteringsdag! Vi ska ha några nya till Kompaniet igen. För det skulle Anders gilla, så nåt roligt ska vi hitta på..........hahaaaaaaaa!

Inatt har jag drömt om denna vackra tiken som vi hade på besök i söndags!!! Vilken härlig tik och vilken personlighet denna tiken har. DEDU!

I veckan övrigt så har det varit mycket promenader och idag har dom lovat regn...hmm just nu är det underbart väder ute. Full solsken!

Hela nästa veckan ska jag tar hand om alla hundarna hos min son, för att nästan hela familjen är på rymmen. Chrille på kurs, Fia med utbyteselever och Bubblis på Hvss. Men det kan vara roligt att vara på landet och steka fläsket.....om det är soligt! I Finland hos min mor och far har dom lovat +28 C. NÄR SKA VI FÅR HIT DEN VÄRMEN??????

HA NU ALLA EN UNDERBAR DAG!

Inga kommentarer: