tisdag 14 juli 2009

VAD TIDEN GÅR.....

Nu är det ju redan mitten av Juli och det känns lite skrämmande att vi är närmare julen än våren nu...! Väder mässigt är det ju nästan katastroff igen med massor av regn och utelufften som turkist bastu, fuktigt, varmt, kladdigt och äcklikt!

Nira mår som drottningen själv, full fart och bara njuter av livet. Hon ska få vara två veckor till men sedan är det hårdträning som gäller åter igen. Det är ju jätte tyst hemma nu, när dom finska valparna åkte iväg i lördags. Kenneth såg riktigt nöjd ut när han satte sig i bilen med vildarna. Cairo här hemma är väldigt lik Nira och honom ska vi köra till hemvärnet.

Jag är mycket ute trots allt regnande och igår var vi åter igen i vänern och badade. Vattnet var lite kallare men luften var trots allt +20 C grader. Så det gick att bada. Nu håller vi på att ladda upp inför SSM:et och det ska bli en härlig semester att få titta på alla som springer runt ringen där. Jag och Fia åker iväg nästa tisdag och resten kommer efter när dom hinner. Jag ska börja packa husvagnen färdigt nu så slipper jag tänka på det i sista minuten.

För övrigt så saknar jag jätte mycket HEMVÄRNSÖVNINGARNA MED "GUBBARNA". Nira ser ut som en riktig "buddy-girl" så det ska bli skoj att börja jobba med henne igen. Cairo, Niras son, ska vi köra till hemvärnet. Han är väldigt lik sin mamma och jag tror att han är rätt hund till det.

Min almanacka inför hösten ser inte så trevlig ut men det ska nog fungera ändå. Det är ju fullt upp med allt här jämt så man kan vara tacksam att man hinner sova några timmar per dygn.

NU VILL JAG BARA ÖNSKA ER EN TREVLIG DAG...

Inga kommentarer: