måndag 6 juli 2009

NU ÄR FIA HEMMA...

Så har det första av mina flickorna kommit hem från Marma. Jätte snygg gruppfoto och diplom i handen bland alla väskorna och hunden!

Leeéndet på läppande och en jätte glad hund fick jag ta emot från Stockholmståget. Hon var så prydligt klädd med sina HV kläderna. Munnen gick i ett på henne för att det var så mycket att berätta. Väl framme så blev ju alla hundarna helt stolliga när dom fick se henne och Jari. Det blev värdens danstävling på hennes fötterna och jag hörde bara AJJJJJJJJ, inte på min onda fot!

Ja, så var det med den här foten. Jag fick kolla av den och jag lovar att det stank "röten kött", det såg riktigt illa ut. Hon fick duscha och jag gjorde rent såret på stortån och tog penillisin salva där och dagen efter direkt till sjukhuset... ja, ni hörde rätt! Det har inte gått en enda gång utan att jag har kört henne till läkaren med nån form av "klantighets" skada efter övningarna eller liknande. Hon hade haft någeltrång och med det hade hon varit i fjällen och vandrat många kilometer varje dag under en vecka och sedan på tjänstehundsläger. Som tur var så fick vi träffa våran gamla kära läkare och han skrev ut heracillin till henne och gjorde klart att operation väntar om det inte blir bättre på 10 dagar.....! Jag lovar att Fia var tyst...

För övrigt, så kommer hon att skriva på sin blogg om resorna. Jag själv har varit ute med Niras valparna på spår och dom är duktiga, lite för bråttom bara. Nu kommer det blir mycket cykel turer här och fortsatta konditionsträningar.

Från Bubblan hör man bara massa gott från Marma och hon stormtrivs där. Vad roligt att höra i tanken på att det har varit så otroligt varmt hela förra veckan.

Nira är lika galen och vild som sina valparna. Man kan inte tro att hon är över 5 år!!! Hon blir aldrig trött.

Nu ska jag önska en trevlig dag till er alla...

Inga kommentarer: