lördag 18 juli 2009

TILL FINLAND.... min underbara hemland!




Nu är alla Jaris papper med pass och blodprov klara! Detta gjorde att både min pappa och mamma samt Fia hoppade högt av glädjen. Båtbiljetterna är beställda och betalda. Tänk vad mycket Fia och Jari har gjort tillsammans den här sommaren. Jag känner mig jätte glad för deras skull. Det har varit tjänstehundsläger i Stockholm, HVU Fulufjällen och tjänstehundsläger även i Marma för dom och nu ska det bli 3 veckor i Finland...OOOOOOOOH, vilka lyckosar...! Hon längtar dit och min pappa har lovat vara mycket ute med båten och fiska. Så det ska bli mycket båt, bastu, bad, grillning mm. FINSK KORV....mums, det är det godaste jag vet.

Igår var hon på storchampionatet med Bengt, där fick hon känna hur det var att vara sjukvårdare så hon fick vara "praktikant" där med Bengt och hon hade väl träffat även Elionora som är våran sjukvårdsbefäll på staben. Jätte roligt hade hon haft.

Jag och Bubblis lekte med hennes pyssel (bokhylla). Massor med träbitar och delar som man ska försöka få ihop utan beskrivning och nån åning hur det ska se ut som färdig produkt. Men vi lyckades till slut.

Redan tidigt igår morse så gick jag 2.5 km med Cairo och Jari och sedan med Qwerro, dessutom så gick jag ca 600 meter i vatten och det kändes i knäna kan jag lova. Qwerro drog hela tiden. Sedan blev det cykeltur åter igen och lek med frisbee på fotbollsplanen, cykel igen och så var den förmiddagen slut. VILKA UNDERBARA DAGAR!

Våran Christian var med Sabina och Peter på semester och Michael som husvakt hos honom med eget intresse att få göra sin bil i ordning med Niras och Arkos hjälp. Nira hade tröttnat på hans bilintresse och skaffade lite extra arbete med "sopfördelning" över hela köket. Vad "glad" han var ....hihii!

Nu ska jag göra husvagnen iordning och sedan på tisdag så åker vi till SSM:et. Direkt därefter hem, tvätta, packa om och raka vägen till Finland där mor och far kommer att möta oss och hämta Fia och Jari hem till sig, det kommer att bli många mils körning åter igen men det ska bli kul!

HA NU EN UNDERBAR HELG

Inga kommentarer: