onsdag 16 november 2011

TUFFT schema väntar...!
















Det är frost på backen...men det ser faktist riktigt härligt ut. Kallt, någon minusgrader och sol, precis så som man kan önska sig!
*
Igår hände det en olycka ute mellan en cyklist och bilist, där fick både jag och min dotter hjälpa till. Konstigt att människorna kan bli så förlamningshandikappade av händelsen så dom inte kan tänka klart. En person blev påkörd av en bil på övergångstället och blev liggandes på asfalten. Det var kallt och frost ute och massa folk tittandes utan att reagera!!!! Då tog jag av min jacka och la detta på honom samt frågade efter en jacka till på hans bena samt fick en filt under hans huvud. Det tog lång tid innan ambulansen kom, samtalet gick till en annan stad och dom fattade ju nada när dom försökte förklara, var olyckan hade sket. Knasigt, varför kan man inte få ringa lokalt???? I och med att detta hände på en rondell och kl var 07.30, så var trafiken tät, redan på några minuter hade det blivit en kilometer lång kö och ingen fattade att dom kan inte köra rakt fram utan ta en allternativ väg istället, ja ja...jag ställde mig mitt i rondellen och började ta hand om trafiken så det blev flytande igen och hunden fick jag ha i ena handen tills polisen kom, men vad det tog tid, 20 minuter!!!!!! Otroligt! Men visst har vi fått lära mycket av Hemvärnet!!!! Tack för den kunskapen! Ann-Cathrine reagerade nog snabbaste och sa att "han få inte bli kall", och det gjorde att jag avbröt min rastning med hunden och stannade där ute i kylan utan varm jacka, men vad gör man för att hjälpa medmänniska i nöd...allt! Man vet ju inte när man själv blir skadat och hoppas då att hjälpen kommer fram!
*
Nu närmar sig allt... täta träningar, eftersök på lördag, lydnad på söndag och jätte mycket spår. Tomteparaden närmar sig och där ska vi vara aktiva igen....suck, vad man kan lova sig på allt.
Nästa års planeringar är i fullt igång och några datum har vi redan spikat fast, kul ska det bli!
*
Hundarna har fått sin hundgård nu, och den är vinteranpassad för tillfället, till sommaren ska det bli ännu större. Men dom trivs jätte gott där!
*
Gällandes spårarbetet med hundarna samt lydnad, så har det gått jätte mycket framåt...! Nästa vecka ska Qwerro och Nira börja med skogspårerna igen, för det är ju där som det händer så mycket på vintertid (eftersök)!
*
Jag har haft Qwerros dotter Rammi här på besök och livet har varit riktigt roligt med henne. En så underbar hund!

Inga kommentarer: