torsdag 3 november 2011

Tiden bara går och Nira älskar livet!

Jag hatar dom här mörka tiderna och vill hela tiden att det ska hända nåt! Helgerna har vi fullt upp som vanligt med spår och lydnadsträningar och nu har vi ökat lydnaden på vardagarna också!

Nira är i stort sett klar för 3:ans lydnad och spår! Cairo är snabb som en vessla och lillemannen har kommit långt! Rammie miljötränas hela tiden och Qwerro gör sitt. Reija gör stora framsteg med dom övriga hundarna på spår.

Nu nästa vecka ska jag återgå till skogspår igen med Qwerro och Nira. Tomas skulle hänga på också.
Skönt att se hur hundarna njuter av all arbete. Men visst återstå det så mycket än, dom blir ju aldrig helt klara. Nu är Nira nästan 8 år och jag väntar att hon ska börja löpa så man kan få den överstökat. Det kommer ju vintern snart och med det alla eftersökningar, då kan det vara gott att hon är klar med löp samt fått tillbaka pälsen. Det kan ju behövas....!

Julen närmar sig och det är väl inget som jag jublar över mer än, att då börjar det bli sakta men säkert ljust ute igen. Få se vad våren och sommaren ge mig sig????

För övrigt så känns det jätte konstigt att leva utan barn nu, tyst så otroligt tyst här hemma. Ibland svårt att få tiden att gå men man vänjer sig väl. Men som tur är så träffar jag dom dagligen. Mycket saker och ting som vi gör gemensamt! Jätte gott att ha det så med sina barn! Qwerro och Rammie gör mig sällskap och det är gott. Men nu åker tösalillan hem till sin husse och matte igen nästa vecka och då är det bara Qwerro och jag hemma. Nira trivs ju på landet och jag vill inte ta henne därifrån. Jag gick väl lite i tankarna att skaffa en valp men jag tror att jag väntar....min kropp är ju inte helt okay, och då kan det bli fel att ha en valp hemma, men jag kan ju alltid låna en liten hit! ....eller en stor! Jag har ibland svårt att förstå och acceptera att Nira är snart 8 år!!!!!! och Qwerro över 7 år!!!!!!! Usch vad tiden går!

Nu ska jag göra ett nytt försök att sova igen....

Ha det så gott alla!

Inga kommentarer: