fredag 7 oktober 2011

Rastlös...????



Är det så här man känner när alla barn har flyttat hemifrån????
- Man går runt och grejer med små saker, rastar hundar, städar, diskar och försöker bara att få tiden går runt. Knasigt, när man äntligen är fri att kunna göra vad som helst så reagerar man på tystheten. Ingen att passa, ingen att göra mackor till, ingen att vänta på osv.
Men så är det ju...
*
*
Förut hade man fullt upp, hade ingen tid att tänka på sig själv, men ack vad lycklig jag var. Kommer ihåg när jag åkte till Finland med en Volvo 343, fyra ungar, två barnvagnar på taket, en st.bernhardshund och jäkla massa packning, men det gick...tänk båtresan med ungarna som alla var under 10 år!!!! Men visst hade vi kul, även då när bilen började koka och vi fick köra med full värme på och ute temperaturen var på +30 grader. Vilka resor vi har gjort alldeles själva.
*
*
Nu försöker man bara att se att alla ska ha det bra. Bubblis överaskade mig med frisören och jag var arg först för att hon ska söla bort sina pengar på mig men så fin man blev efteråt. Tack gumman. Pojkarna gör ju allt för att jag ska få det bra. Tack mina älskade killar.
*
*
Men HUR ska man få tiden att gå snabbare???? Det är ju frågan det, Nira är ju gammal och jag ska inte tävla henne mer men aktiv ska hon få vara trots allt. Jag längtar efter alla träningarna!
Nu är det ju kallt och regnigt samt blåsigt nästan varje dag och det blir bara mörkare och mörkare. Usch säger jag.
*
*
Men jag önskar till alla mina barn en riktigt härlig framtid med allt vad det innehåller!
Ha en underbar höst ni alla andra!

Inga kommentarer: