torsdag 2 april 2009

TRÄNING, spår och FIAS DANS MED SPÅRLINA!

BUBBLIS OCH QWERRO I FULL FART!
JARI HAR HITTAT FÖREMÅLET!


KOMMER DU MATTE NÅNGÅNG, KOLLA VAD JAG HAR HITTAT...

FIA HADE INGEN KONTROLL ÖVER SPÅRLINAN OCH JARI....





MINST FEM VARV RUNT FOTLEDEN....




.....MEN STANNA DÅ......




.....MEN DET ÄR JU SLUT NU JARI, STANNA.....JAG SITTER FAST MED FOTLEDEN PÅ SPÅRLINAN....hjälp mig....
HA,HA..... DET HÄR VAR VÄL ÄNDÅ DAGENS BÄSTA DANS.....eller...?

Visst såg det härligt ut? Det var ju strålande solsken igår och vi bestämde att spåra. Fia med Jari och Cairo tog åkerspår och Bubblis, Qwerro, Nira och jag skogspår!
Lite kort om det...Fia började med Cairo (10 veckor) och det tyckte han var väldigt spännande. Är man ju Niras son, så funkar ju allt bara man har mat....! Likaså där, han fattade ganska fort vad det gick ut på, följer man fortspår så hittar man maten till slut. Detta var hans första spår.
Sedan kom Bubblis från arbetet i finkläder och fick börja spåret med Qwerro . Direkt från vägen blev det full fart framåt. Terrängen var bedrövlig men det hindrare inte dom två från arbetet. Det enda som hon sa direkt från början var att "ta mina glasögon...". Sedan rätt in i det hemska täta och våta skogen.
Efter henne så var det Niras tur. Och där märks det inget att hon skulle ha haft valpar samt njutit av mammaledigheten. Det är full fart framåt och Fia som skulle ta foto och plocka upphittade föremålerna, hade ingen chans att hänga med, det är full fart med turbofart framåt. Hon bara älskar det här, men inte jag. Det här går ju något för fort och jag kan inte fatta att hon i full fart kan lägga sig så snabbt vid föremålerna. HÅLL I KEPSEN KILLARNA PÅ LÖRDAG...!
Sedan var det dags för Fias och Jari på åkerspår. Han spårade lugnt och jag tror att på ett ställe fick han vittring från slutföremålet. Men han började spåra på nytt och vid slutet blev det mycket lek. Men Fia glömde av att koppla loss han och det gjorde att jag fick se mitt livs bästa dans på åkern. Jari snurrar glatt runt henne och samtidigt snurrar runt även spårlinan runt hennes ena fotled. Hon hoppade och ropade på Jari och han bara skuttade glatt runt henne som ingenting. Och sedan sprang han framåt och Fia var på arslett..... Så här kan det sluta, men roligt hade vi alla....!
Sedan var det massor med lek alla hundarna.
--------------
För övrigt så fick jag ett samtal från Mullsjö. Åke ringde och frågade hur vi mådde och vad vi gjorde för nåt...? Åke är den personen som ledde utbildningen när Nira utbildades till tjänstehund. Och det är riktigt roligt att få prata med honom för denna utbildningen var EXTREM bra som dom hade och jag har en önska att starta med nästa hund där igen på hösten. Man får en så grundlig utbildning och lär sig så otroligt mycket med dom. TACK ÅKE FÖR DEN TIDEN OCH TACK GERT FÖR HJÄLPEN DEN GÅNGEN.
Fick även höra att VÅRAN KINNEKULLEKOMPANI är ett prakt exempel för andra kompanier som nu glatt ha börjat ta efter oss. Jag skulle tacka Kompanichefen och Plutoncheferna för sina insatser....! Nu har jag gjort det! VI ÄR JU BÄST I KINNEKULLEKOMPANI eller hur???? För oss i allafall.
HA DET SÅ GOTT NU OCH VI SES IMORGON
...vad KUL ska det bli...!




SABINA OCH DHIVA BÖRJADE SIN FM-UTBILDNING IGÅR I KARLSBORG. Riktigt kul hade dom haft. Dom räknas bli klara slutet av sommaren 2009.
VI ÖNSKAR DOM LYCKA TILL MED UTBILDNINGEN!






Inga kommentarer: