tisdag 14 april 2009

NU ÄR PÅSKEN ÖVER...spårmarkerna väntar!

På bilden har ni BACTEROIDES WIRKKU under utbildning till INTERNATIONELL RÄDDNINGSHUND med sin ägare/förare. Vi önskar LYCKA TILL!
( hon är från Niras första kull).

---------------------

Jag har inte skrivit här så mycket för att helgens träningarna fick ställas in pga Bubblisens inläggning i sjukhuset. Vi skulle ha varit ute på patrullstig och lagt både skogs- och åkerspår, men ödet ville helt annat....!

Hur som helst så har jag och Sabina varit ute i skogen idag för att Bubblis fick inte lämna sjukhuset än.... (kanske imorgon). Som sagt sedan tidigare så har Sabina och Dhiva börjat sin utbildning i Karlsborg för FM-hund, och det ska vi hjälpa henne med så mycket som vi kan. Dessutom ska vi starta dom småttlingarna också på patrullstigen och på spår. Med vissa har vi redan gjort det.

Dhiva fick ganska lång spår idag och fick även ta spårövergången. Det gick jätte bra. Sabina fick bara hänga efter Dhiva och jag gick med för att veta hur Dhiva arbeter på spår. Jag kanske hade gjort för lång spår till henne, för att i vissa stunder så tappade hon lite intresse och strax efter så var det full fart igen. Men hon tog sig genom spåret galant och det är ju bara att fortsätta på samma sätt. Kanoon roligt.

Sedan fick jag glada meddelande i helgen om Niras tidigare kull. Där var det många som var med på Påsklägret och fick delta i bitövningarna (skyddsarbete) och Wirkku håller på att utbildas till räddningshund för att ska kunna delta i utlandet vid olika katastrof. Detta gillar hon väldigt mycket och är tydligen väldigt duktig. JÄTTE SKOJ ATT FÅ HÖRA SÅNT. Jag hoppas att många av dom ska höra av sig lite mer så man kunde få veta, vad alla 12 sysslar med.

Nu idag ska vi till Skara Bk och till helgen är det utbildning som gäller.

Ha det så gott allihopa

Inga kommentarer: