fredag 23 december 2011

Otroligt +6 grader, inget snö och dagen före Julafton!


Tiden springer iväg och i förgår så vände det mot ljusare tider åter igen...gott!
*
Skinkan är nu klar och i stot sett all som vi ska ha till maten, så nu är det endast att sätta sig ner och njuta av Julens skönhet ihop med barna och hundarna, samt dom vännerna som ska fira Julen med oss. Njuter! Reija och Qwerro har hjälp mig med allt här hemma med sitt "hårande" och se till att jag är sysselsatt utöver skogsträningen med dom. Många Julkort har det kommit iår igen och det få jag tacka er alla om...jag har ju endast skickat via nätet!
*
Nu är det ju dags att tar fram alla Julrätterna från frysen så dom ska tina upp för morgondagens bord. En helt vanlig finsk Julbord. Sista städningen och tvätten efter bevakningsträningen. Sen sjunker jag ner på min goa fåtölj och bara njuter av kvällen och kanske kokar lite glögg till mig och Michael. Dom övriga av barnen kommer ju senare på kvällen!
*
Nu är det ju bara knappt en vecka kvar av detta år och med stor glädje i bakaget lämnar vi detta år bakom oss och ser fram emot ett ännu bättre år! Det har hänt mycket i år med hundarna och vännerna samt träningarna, många av oss har ju tom tävlat med gott resultat och jag tror att alla har känt i alla fall det första steget, alltså BH-prov. Härligt! Julhelgen kommer vi inte att sitta på arslet utan där kommer det träning att vara inbokat igen som vanligt! ...det behövs efter all Julmat!
*
Så här vill jag tacka mina barn och vännerna för en helt underbar år och önskar till er fridfull JUL!!!!

Inga kommentarer: