lördag 17 december 2011

EN vecka kvar till JULAFTON....!




Vart tar all denna tiden vägen???? Otroligt! Detta år har gått jätte fort och mycket blivit gjort också!
*
Min älskade familj är samlad och vi har kommit överens om att iår ska vi inte gynna KÖPMANNAFÖRENINGEN med massa pengar utan VI SKA NJUTA AV VARANDRAS NÄRHET och ÄTA GOTT!!!! Jag var väl lite skeptiskt för detta att inte ge nåt till sina barn, men svaret som jag fick av dom var att "vi har ju varandra ännu starkare nu och familjen är hel samt att vi älskar varandra", varför ska vi slänga massa pengar i onödan????? Underbart när barna kan tänka så, pojken har ju varit sjuk och missat massa pengar pga sjukperioden, den andra sonen har ju flyttat och ska flytta igen, som vi alla vet så är det ju inte billigt att vara sjuk eller flytta! Hundgårdarna är byggda och hundarna under meriteringarna...så visst har mina barn haft massa utgifter! Därför ska vi bara njuta av varandras sällskap. Nu ska vi börja spåra pengar till sommaren...brorsan ska ju gifta sig och det vill vi inte missa, samt många olika aktiviteter väntar som kostar pengar!
*
Att kunna ha sin familj runt om sig så som jag har och även vännerna gör att mitt liv blir aldrig tråkigt, pojken mår något bättre men är inte frisk, pappa fick goda nyheter att cancer provet var negativt och att det fanns inget just nu förtillfället, men hans rygg är ju inte bra...men han lever och njuter av livet tillsammans med mamma. Visst är våran släkt stark...detta band kan vara väldigt svårt att krossa och i nästan omöjligt. Pappa har alltid varit både krävande och rättvis samt hård i sin uppfostran och hatar oärlighet!!!!! Man ska aldrig ljuga till honom och jag är väl likadan! Det finns saker i mitt liv som jag bara inte kan förlåta eller acceptera och kommer aldrig att acceptera men sån är ju jag, tyvärr! Jag brukar ge mig två gånger men det blir ingen tredje gång! Välja eller försvinna, inget annat val! Man ska ju lära sig att ta ansvar här i livet är ju otroligt viktigt, jag har kämpat ensam med fem ungar och två hundar i stort sett hela mitt liv och arbetat samtidigt, visst har det varit tufft men jag var lycklig ändå! Att man ska föda ungar när man inte ha varken ordning i sitt liv eller ekonomi är ju vansinnigt! Varför ska ljuga om detta...SKAM!!!! Men visst, vissa vill ha det ju så och tro att livet blir bättre till sig själv så...men ack, hur tänker man om det lilla livet då...ska barnet få lida????? Ja ja...förstå inte riktigt tanken bakom det hela!
*
Nu kommer ju nya året....det kommer att kännas underbart med familjen bakom sig...sitta och njuta av varandras sällskap, skratta, träffa vännerna, träna, hälsa på mor och far samt åka till brosrsan bröllop och mycket mycket mer, gör att man har så mycket hopp i hjärtat! Jag själv har ju inte varit så frisk heller under det här året utan blir bara stelare och stelare samt haft mycket känningar i hjärtat samt denna eviga smärtan samt svåra nätterna. Det gör att man går i sömnen nästan hela tiden...jobbigt! Men ändå så lycklig är jag!
*
NU SKA JAG ÖNSKA TILL ER ALLA EN RIKTIG TREVLIG FJÄRDE ADVENT!

Inga kommentarer: