tisdag 6 december 2011

06 december (GRATTIS FINLAND) och första snön har fallit!

Gör som våra hundarna...GRUPPKRAM!!!!!
*
Julen närmar sig med språng...dags att börja med all Julmat snart. Idag ska det blir finska piroger (karjalan piirakoita) och sedan är det bara att rulla på med alla olika maträtterna från Finland som vi brukar ha. Laga mat och träna hund där i mellan...spännande kompination!
*
Jag har varit lite låt med Julen för att har haft så hoppas ont i nacken/armarna samt knäna och hjärtat ha slagit lite för många slag då och då. Men jag få hoppas att det bara ska vara nåt tillfälligt. Jag har inte fått upp ens Julgranen än men få se om barna kan hjälpa mig att leta fram den från källaren!
*
Nu är det mycket träning för våra bevakningshundarna Nira och Qwerro, massor med spår, ljud och vindövningar på patrullstigen mm. Och jösses vad dom tycker att det är kul! Den glädjen kan man inte ta miste om. Samtidigt med bevakning så tränas Nira vidare för IPO!!! Ska lägga nu alla spår för hennes del på ängarna så jag få farten ner igen. Nu i veckan kommer hon i höglöp och då tycker jag synd om Qwerro. Det lär bli hanhunds-sång för hela slanten här hemma.
*
Till helgen så väntar det en härlig afton hos Maria och Anders med Julspel och Julpizza som förra året!!! Det var vrål roligt och ska bli lika roligt igen!
*
Ha det så bra nu alla, nu är det dags att rasta av hundarna och börja med pirogerna...MUMS!

Inga kommentarer: