torsdag 29 september 2011

Och vad ska man hitta på nu då????










Nu är ju Nira färdigtävlad (tror jag) iaf iår. Känner mig jätte nöjd med henne, tre olika prov med godkänd resultat... FM-hunds FUNKTIONSKONTROLL, SchHI och SchHII...!!!!! Inte så illa av en hund som är närmare 8 år än 7år. Så otroligt stolt över henne!
*
*
*
Nu till helgen ska min yngsta son flytta till eget boende (suck, det blir tomt här hemma) men ändå så vill jag önska lycka till för honom. Han har noga planerat allting och köpt alla sina möbler och allt som ska till lägenheten alldeles själv med sina egna tjänade pengar. Måste vara en otrolig härlig känsla! Det värmer mammas lilla hjärta att se denna underbara samhörigheten barna sinsimellan, hur dom stöttar varandra i allt och hur glada dom alla är samt all skämt och det sköna skrattet som klingar så gott i deras närhet. ÄLSKAR ER AV HELA MITT HJÄRTA! Visst har vi hafft ett tufft år men jag ångrar inget, för jag vet att jag har gjort rätt och tagit rätta beslut i svåra situationerna. Lugnet här hemma med barna är ju ett gott bevis på det. Vi ska inte behöva leva i oroan och behöva vara på våran vakt och akta oss hela tiden.
Det är ju trots allt ens egen vilja att välja sitt eget sett att leva, antingen med oss eller inte. Så enkelt är det ju! Vi trivs jätte gott tillsammans och hittar på massa roligheter och ser med glädje i hjärtat framåt kommande årerna!
*
*
*
Mor och far har varit i besök hos oss här i Sverige och jag lider med pappa så otroligt mycket. Han som har alltid varit den "drivande" personen i familjen är ju inte så pigg längre. Alla dessa sjukdomar som han har haft och har samt bevärkningarna samt följesjukdomarna är ju inte så bra. Men han kämpar på med mammas hjälp! Nästa sommar väntas det också ett bröllop, min underbara bror ska gifta sig....!!!!! Tack Katja att du tar så bra hand om brorsan som trots allt är handikappad efter sin motorgrossolycka!
*
*
*
Bubblis och Christian har ju startat egen verksamhet nu vid sidan av sina arbeten. Kan bara säga att jag är STOLT ÖVER ER! En nu hund har det också kommit till familjen BACTEROIDES HUMMER! En så goooooooooooo liten parv...hihii! Niras son CAIRO är nu också SchHII och det kändes bra att ha fått resultat iår. Bubblis är ju så duktig och har nu utbildat både på UTSTÄLLNINGS linjerna och BRUKS linjerna hundar alldeles själv...så otroligt stolt över dig och ditt lugna sett att föra hundar!
*
*
*
Nu kommer ju mina problem fram här, SKA jag skaffa en hund till eller ska jag bara "låna" en och köra vidare, jag vet inte. Nira fyller ju 8 år så henne vill jag inte anstränga mer med skyddstävlingarna men med Hemvärnet ska hon få vara med så länge som hon duker till i den verksamheten. Men men ...tiden få visa vad det kommer näst!
*
*
* Nu önskar jag till er alla en underbar höst!

Inga kommentarer: