onsdag 7 september 2011

Är det snart dags för VINTERJACKA????



Usch vad tråkigt väder, det regnar, storm ute, blandning av kallt och varmt... inget att undra på om folk blir deprimerare!


För våran del så flyter livet så otroligt gott...god sammanhållning i familjen och vi har så otroligt roligt tillsammans. Hittar på massa skoj tillsammans och umgås på ett underbart sett.


Nu tränar vi mycket med spår och lydnad...det är ju dags igen snart med allt. Hastigheten på Niras spår har jag kunnat dämpa något, men visst glömmer hon av det då och då. Lillemannen är en liten bestämd herre. Han utmanar alla vuxna hundarna och älskar att bita dom i haserna och hänga i halsen, säger dom ifrån så är han snabb att försvara sig (?????).


Bubblis har redan startat spårarbetet med honom och han är matglad. Gott! Cairos del har gått enormt framåt, hastigheten där också. Qwerro går ju sånna helt fantastiska spår hela tiden (jag är avundsjuk). Qwerro-dottern Reija och sonen Ricci är ju jätte duktiga! Härligt att ser deras framgångarna!


Idag är det ju onsdag och som sagt så regnar det jätte mycket, men på eftermiddagen ska vi ut igen oavsett det regnar eller inte...


Nu är det inte mer än 3 veckor kvar tills yngsta sonen flyttar. Vad konstigt det känns, fast jag träffar ju samtliga goa 3 ungar varje dag. Det kommer nog att bli tyst här hemma men då blir det ännu mer uteliv för min del med hundarna. Nu ska man börja planera alla höstens aktiviteterna och kommande sommar, för då händer det mycket. jag längtar så jätte mycket till nästa sommar...


Ha det nu så gott alla och njut av höstens alla vackra färgerna!

Inga kommentarer: