torsdag 15 september 2011

Nu är hösten här...


Det regnar och regnar i stort sett varje dag! Hundgårdsarbetet är fullt igång så vovvarna ska ha det bättre i regnet och i snön samt det blåsiga vädret. Hela sidor och tak ska dom få. Även hundhuset ska göras riktigt iordning!
Lillemannen växer och hittar på massa hyss med dom stora. Men han är sååååååååååå kramgod fast han äventyrar med sina utmaningar livet många gånger om med dom stora. Nira och dom övriga hundarna leker otroligt fint med honom. Att gräva i trädgården och bada i vattenpölarna är ju nåt som han tycker jätte mycket om, men så är det ju med valparna.
För våran del utöver hundgårdsbygget så är det mycket träningar som gäller. Spår och lydnad med lediga dagar i mellan. I söndags träffades nästan hela ipo-gänget och planerare höstens aktiviteterna. Vilket gäng, ni är så otroligt underbara människor. Mycket roligt har vi tillsammans!
Att vi i familjen har det så skönt tillsammans är ju ingen nyhet. ÄLSKAR ER AV HELA MITT HJÄRTA! Vilka underbara barn jag har. Att ser er alla att samarbeta och umgås dagligen gör att mitt hjärta klappar så ömt och jag njuter av livet. MINA UNDERBARA BARN!
Nu är det ju trots allt dom hemska tiderna med mörker framför oss men vad gör det när ni gör livet till en himmelsrike. Och å andra sidan ...om tre månader så börjar det ljusna igen sakta med säkert och en underbar vår och sommar är framför oss med firande i Finland och träningar samt semester.
Nu ska ni få ha alla en skönt höstdag med regn och lera i positivt tänkande!

Inga kommentarer: