tisdag 2 november 2010

TRO...vad är det för nåt????

Utan tro kommer vi inte så långt! Men folk som vill äventyra den starka tron, tycker jag synd om.

Att vi i vårat liv har alltid haft stark tro på det som vi gör är ju jätte bra för oss. Med hundarna krävs det verkligen en riktigt utbildnings tro att kunna lyckas så som man vill det bäst för sig själv och för sitt djur...ens bästa vän!

Jag är en hård och kall människa, det vet jag...men endast mot dom som LJUGER och är FALSKA bakom min rygg. Jag har alltid varnat folket från början att "ljug aldrig eller gå bakom ryggen" på mig, för sanningen kommer ju alltid fram. Men konstigt nog, så testar ju folket detta iaf. Jag be folket att säga rätt ut, om dom inte är nöjda, för så är det ju, man kan inte alltid vara nöjd med all budskap som man få höra. Men, tyvärr så ta fegheten och egoismen över och sedan bli det knäll!

Jag vet att JAG ÄLSKAR MINA VÄNNER och kan göra vad som helst för dom, bara dom är nöjda men endast för RIKTIGA VÄNNER som vågar säga ifrån, när jag gör fel och prata med mig och INTE MED SAMHÄLLET! Tyvärr, så funkar jag! Jag har fått gå denna hårda uppfostran att lära sig säga sanningen och visst gör det ont ibland att få höra det, men bättre det att alla få höra det från mig än runt om sig!

Att vi tro på våran utbildningskoncept är ju våran sak, det känns bara så himla rätt!
- Kenneth med sin enorma kunskap och utbildningsättet på skyddsarbetet passar oss så otroligt bra, för att vi få starka hundar och kan förstå själva med, vad vi sysslar med och känna ansvaret över våra hundar!
- Lars Neij med sin enorma kunskap inom eftersök och dressyrlära är ju värdefullt för oss.
- Niklas Jensen som har kunskaperna inom hundtjänstinstruktörsidan och spår, lydnad, tävling, mentalitet är ju super.
- Peter Widestedt som ska börja med stridteknik i grupp med hund. Han vet vad han gör. Vi behöver det.

Det här är männen i vårat gäng, som vi tro på och vi vill följa denna stigen så långt som det går och viljan finns.

Dom som tränar med oss gör detta frivilligt av egen vilja och dom som har lämnat oss har ju också gjort sitt eget val och det är deras egen tro som dom vill följa. VI VILL GIVETVIS ÖNSKA DOM LYCKA TILL I FRAMTIDEN BÅDE MED TRÄNING SOM MED TÄVLINGARNA, men gnäll inte om ni inte har orkat vara ärliga mot oss och kanske inte allt har gått som i drömmen. Vägen från 8 veckors valp till VM är lång och besvärlig med många personer som passerar ens liv med både gott och ont i bagaget.

Ibland vill man gråta och ibland vill man hoppa högt av glädje...DET ÄR HUNDLIVET i sin helhet!

JAG ÄLSKAR DETTA LIVET!

Inga kommentarer: