måndag 28 juni 2010

Jippiiiiiiiiiiiiiiii...kom igen morsan, nu kör vi så det ryker....!






Att vara hemvärnshund och ingå i IPO-gruppen är faktist rätt så roligt. Vi gör mycket olika varierande träningar och hundarna gillar det.

Nira var taggat igår till tusen. Hon hade knappt tid att vänta på startsignalen. Men det var varmt och het på backen så visst fick hon jobba. Men vad stolt jag är över min nya "utställningshunden" (flinar). Jag gjorde spåret för henne på en mycket hård och het yta varvat med mjuk sand som gick över på grus. Två nitti vinklar och två föremål + slutet. Hon jobbade jätte bra och man märkte skillnaden på olika ytorna. På den första sträckan fick hon jobba mer nogrant än på dom två andra sträckorna. Men Nira är Nira och det funkar. Jätte kul!

Även Qwerro och Bubblis gjorde sitt spår på ganska hård grusväg som också var het pga värmen ute (+25). Kanoon jobbat! Lugn och härlig tempo.

Ronja och Andreas lika så. Mjuk sand och noggrant jobbat! Lollo solade istället medan husse fick jobba med Ronja.

Cairo överaskade sin matte Bubblis riktigt rejält. Så noggrant med en underbar tempo på den heta sanden, tog han sitt spår kanoon säkert med nosen på varje fotsteg.

Fredrik hade lite otur med Eddie. Platsen som han valde var ju tio meter ifrån hans älsklings badplatsen. Han ville bara till badet så vi avbröt hans spår så det inte ska bli dålig minnesbild. Han fick ett nytt spår på en annan plats istället. Även Fredriks familj kom dit och gjorde sällskap till oss alla.

Däremot Fredriks tik tog Eddies andra halva på spåret och hade gjort det jätte fint. Det är en pigg och glad rottistik.

EFter spåret så var det dags med bad och sol samt lek i vatten. Det gillar hundarna och vi med. Två gånger jätte länge långt ute var jag med hundarna och Bubblis. Att dom älskar vatten och lek är ju ingen hemlighet och blir ju aldrig trötta heller. Efter badet så var det dags att komma hem och äta sedan blev det 7.5 km promenad för mig och Cairo samt Qwerro. Cairo hade full drag hela tiden. Jag fattar inte var han får alla sina krafter ifrån men han blir ju aldrig trött. Men jag måste erkänna att jag var rätt så mör i kroppen efter dagens slit med allt i denna hettan. Jag tror att pojkarna sov gott inatt!

Härligt liv vi lever med helt underbara människor runt om oss. Nu till helgen ska vi åka till skyddsträning över hela helgen. Alla närmaste är med och ska bli så himla kul ihop igen.

Ha det så gott nu alla och JÄTTE TACK FÖR EN HELT UNDERBAR MIDSOMMARHELG IHOP MED IPO-GRUPPEN!

3 kommentarer:

Kicki sa...

Härligt det låter! Tack själv Tuija!

Andréas - Ronja sa...

Tack för en bra dag i spårriket.

Många kramar
Andréas och Ronja

P.S. Jag lånar bilden på Ronja

Nira skriver sa...

Tack själva...!
Andreas, det är bara att låna, hur mycket du vill!
Och Kicki...nästa helg...
Kram Tuija