lördag 19 juni 2010

Bacteroides Nira SG1 Schäferhundutställning i Ale idag!





Och även Ann-Cathrine gjorde premiär som ringssektererare idag !

Redan i torsdags åkte jag iväg med Cairo, Qwerro och Nira till Ale. Jag skulle hälsa på valpparna, samt hjälpa till där. I fredags klippte vi gräset och byggde upp tältet. Allting gick jätte bra. Men vad jag och Irén skrattade och var irriterare samtidigt över alla öppet tiderna, vi tidigt (09.00) ute och skulle handla dricka, dommargåva samt ringsekretera gåvorna och fick vänta EN TIMME innan allt öppnades!!! Men men, så är det ju här överallt!

Bubblis och Fia anlände i fredags dit också. Bubblis skulle vara ringsekreterare (en av två) och Fia skulle visa Nira. Qwerro och Cairo fick inte delta pga att matte var ringsekreterare.

Det regnade hela natten mellan fredag och lördag. Det såg inte så ljust ut på lördagsmogonen...men vi klarare regnet nästan helt. Det kom 45 hundar dit och i Niras klass var det 5 deltagare! Alltså Nira blev 5:a. (4 V tikar och 1 SG). Nira fick en jätte bra kritik och Fia skötte visningen kanoon bra med henne. Jag i min tur fick inte visa mig igen som vanligt utan fick nöja mig bakom domartältet.

Men visst hade vi skoj...Nira med alla dessa vackra tjejer samtidigt i ringen...som tur är, så visste vi att hon kan aldrig vinna över dessa vackra hundar, men det var första gången att hon ställdes och dessutom var hon inte ringtränat heller, domarens ord till oss var att "hon gick ju bättre än jag hade förväntat mig", kanoon kul att få höra. Jag var jätte stolt över min hund.

Jätte god mat, välarrangerat utställning och foderpris till samtliga deltagare. Så någon pokal fick vi inte men en härlig dag och SG. Lilla Nira.....!

Cairo och Qwerro lekte och umgicks där med alla och Bubbla gjorde sin ringsekreterare premiär samtidigt som Vicktoria fick sin prins...denna dagen lär man inte glömma av..19 JUNI 2010! Härligt!!!!

Vi vill tacka Irén och Torsten för GÄSTFRIHETEN OCH HÄRLIGA SÄLLSKAPET.

Nu idag är det träning med gänget istället! KULKUL att få träffas igen!

Ha det så gott!

1 kommentar:

Andréas - Ronja sa...

Jag får gratulera till SG1 med Nira. Bra jobbat.

Mvh
Andréas och Ronja