tisdag 18 augusti 2009

HMMMM....undrar, om man vågar säga ATT ÄNTLIGEN HEMMA...!

Imatra...ser ni människan som tar sig över fallet med vajers hjälp...?

Min mor och far samt Jari


Malin och Michael sjunger på karaoke (finlandsfärjans populäraste aktivitet)

Qwerro-sonen Jari
Vad vill du då...? Jari fick träffa mumintrollet!


Imatras kända stadshotell bakom med mor och far

Puumala

Fia


Min kära bror


Pappa och Jari

OHH...vilken sommar det har varit! Det är inte så mycket som man har sett av sin lilla hemmastad den här sommaren. Både flickorna och pojkarna samt jag har varit på olika håll och det har varit mycket olika aktiviteter överallt för oss. Vid vissa tider så har hela familjen varit på olika platser och hundarna lika så på "vift". Knasig känsla.

Det har varit mycket hundaktiviteter av olika slag och två finlandsresor också. Gröna kläder för hela slanten och mycket givande utbildningar för flickorna och masssor av nöje för min del...!

Nu tror jag att vi har landat hemma iallafall två veckor innan nästa uppdrag blir aktuellt. Fia har jag precis hämtat hem från finland och jag lovar att dessa ungdomar som var med i resan var lite bleka på näsan vid hemresan. Vi hade en hytt på elfte (11) våning och vågorna slog dit upp på rutan och det snurrare rätt så gott på båten. Dom fick tidigt åksjuketabletterna för att klara av färden hem för att jag visste att det skulle gunga ordentligt. Men dom hann äta sin mat i buffe´innan allt började och det är ju så att man har en halvtimme på sig från Helsingfors innan båten är ute på teuhavet och där gungar det mycket om man har otur som vi hade. Jag vågade inte ens nämna för dom om plåsandet. Men det gick ju ändå bra. Dom alla tre var uppe till slut i trettonde (13) våning och sjöng karaoke där och tittade på himlens lek med vågorna.

Jag och Jari tog det lite lugnade och gick runt i båten istället där han fick träffa massa konstiga nänniskor två meter ovan på oss och mumintrollet. Han blev väl rätt så long först men var där och pussade på mumin. Det såg rätt så häftigt ut. Vi kommer att lägga ut lite bilder från denna färjan som har en promenadgåta på 140 meter och allt annat roligt. Folket tycker jätte mycket om hundarna där och det gör att många vill klappa på dom. Skönt. Det är samtidigt väldigt bra miljöträning och vi springer överallt med hundarna på båten.

Igår på morgonen när jag skulle rasta av Jari på 12 våning så möttes jag av VÄLTA OCH KNÄCTA STOLAR, BORD, PARASOLLER OCH ALLT ANNAT på däck efter nattens härliga vågorna. Det var som små tändstickor överallt (plocke pinn). Lite skrämmande att se men där ser man vad lite vi har att säga till väders makterna...alltså inget!

Men nu är vi hemma och tar det lugnt lite. Ikväll väntar det redan träning!

Ha det så gott

Inga kommentarer: