måndag 9 januari 2012

I nöden prövas det vänskapen...













Vi har haft en mycket intensiv träningshelg bakom oss. Det har varit både lydnad och skyddsarbete tre dygn med många deltagare och tre figgar. I vädermässigt sett så har det vart både kallt och soligt, regnigt och blåsigt och jätte trevligt sällskap! Man har sett hundarnas framgångarna och kunnat glädjas med dom och sett hur dessa förare har växt och växt och växt ihop med sina hundar.
*
Att köra skyddsarbete på plan är ju naturligt för hundarna, men att flytta på sig från planen till en halvskum lokal med massa bröte överallt och halvskum belysning, gör detta mer intressant. Hundarnas reaktionerna och hur dom vågar och mognar att arbeta i denna miljön är glädjande. Qwerro barnen har gjort jätte fint arbete hela helgen och nu gäller att förarna ska komma ikapp sina hundarna. Från kudde till skyddsärm på 4 gånger är ju en stor prestation för Qwerro-son och då gäller det att det finns skarp lydnad. Jätte bra jobbat!
*
Från min sida så kunde jag inte ha Nira i min hand själv utan fick hjälp av figgarna. Jag fick bara stå bredvis och ge kommandot och resten skötte vännerna. Jag är ju evigt tacksamt för denna hjälpen. Jag fattar inte hur jag ska klara av denna tiden fram till operationen och sedan 6-8 veckor till utan hund och vanligt liv. När man inte ens få lyfta en mjölkpaket eller kaffekanna, så känns det inte så lockande. Men men...vill jag förblöda så vet jag hur man sköter sig!!!! Nej, jag ska ta det försiktigt och använda mina ögon när alla andra klarar av moment efter moment. Jag ska inte ge upp hoppet fast att leva utan hund upp till 8 veckor skräms rejält!
*
Men som jag skrev, jag njuter av att se framgångarna som mina vännerna och familjehundarna har gjort, det är så gott att ha en egen figge så nära som kan ge intensivträning till oss alla! Så evigt tacksamt!
*
Ha nu en underbar vecka alla, här händer det roliga saker hela tiden framöver!

Inga kommentarer: