fredag 4 februari 2011

Lerigt värre!

Usch vad hundarna se ut efter varje rastning. Visst är det skönt att snön försvinner men det är inte alls roligt att det finns så mycket "oönskade insjöar" och HUNDARNA bara älskar dessa. Dom ska brottas, man ska välta varandra, det ska jagas och snurras i skiten...ojoj, att tvätta dom nu...neh, ingen bra ide.

Imorgon ska det storma riktigt rejält men det ska va sol. Mina tankar var ju att komma ut och spåra men det är nog ingen bra ide om det ska blåsa upp till 25 m/s!
Men och andra sidan så blåser det mycket och solen skiner så torkar ju markerna mycket fortare. På söndag ska vi ha träning igen och Nira är ju bara såååå ivrig så fort som jag visar mig hos min son. Hon trivs så gott ute på landet så det känns jätte gott. Jag kanske också så småningom kan flytta ut till landet.

Qwerros och Eskas barna Ricci och Reija växer och är otroligt duktiga hundar. Och så otroligt vackra individer och vilka steg dom har. Lilla Zirru har ju lämnat oss och finns hos våran sjukvårdsbefäll som sällskapshund.

Nu längtar man ju till sommaren och till alla gröna aktiviteterna. Med ipo-gänget har vi ju full fart hela tiden och med spänning väntar man till varje skyddshelg.
Nu är det ju mening att vi ska köra järnet och tävla till slut!

Ha det så gott

Inga kommentarer: