lördag 19 februari 2011

Är våren på ingång?

Vilken konstig känsla man fick idag...-18 grader, sol, strålande vackert väder, en nu bil på gång (tack min son), parningsfrågor för Qwerro, tjock is på vänern (hur ska vi kunna bada om en månad...suck), möta bilar med släp (båtar), galningar som jagar fotboll (fotbollsmatch), massa bilar som kör på isen, älgar på vägarna, och bitande kyla!!!! Är våren på ingång????

Visst väntar vi alla på våren och så säger dom i TV att nästa helg ska vi ha +7 grader, hm...kan man tro på det! Jag håller på att bli galen på den bitande kylan ute och känner inte alls att det är kul att vandra ute. Ska man gå på stigarna, så är dom anlagda för skidfolket eller isbanor, där ingen kan stå upp, inte ens hundarna!

Men nåt gott med det här också är att man kan planera in vårens olika aktiviteterna och börja minska på skräpet hemma för en flytt framöver till en mindre bostad. Känns faktist rätt så gott, mindre städ men jag tror att det kommer att bli alldeles för tyst här hemma när alla barnen har flyttat ut. Men som tur är så har man ju daglig kontakt med dom iaf. Och vovvarna som håller humöret uppe och sysselsätter mig.

Ricci och Reija har blivit riktigt vackra individer och så vilda men underbara individer. Cairo är som mor sin, full fart hela tiden även rakt genom cement! Qwerro blir bara vackrare och vackrare. Arko fyllde nyss 10 år och är värdens musigaste hund. Katten tror sig vara hund, sa till min son att om jag kastar mat på backen så letar katten efter maten där lika mycket som hundarna, han bara skrattade och sa att säkert. Tokigare katt har jag inte sett, leker med pinnar och retar hundarna! Härligt liv man lever.

Imorgon är det dags för en nu träningsdag igen i en iskall ridhus, men jag betalar gärna för att trampa på hästskit än att ramla på isiga planerna och skada hundarna och mig själv.

Önskar till er alla en riktig trevlig helg!

3 kommentarer:

Winter och Umza sa...

Det blir vår. Jag lovar. Härligt att se dig och Nira förra helgen, glömde nog säga det då.

Håll ut, snart är det dags för sol, bad och värme;)

Nira skriver sa...

Tack Maria!
Nira var på hugget riktigt rejält. Jätte roligt att se hennes framgångarna med Kenneths hjälp. Det hade nog inte blivit nåt annars, så jag har KENNETH att tacka mycket för hennes fel!

Jag gillar det här livet och er som träningsvänner!

Kram Tuija

Nira skriver sa...

Hahaa...vad knåsigt jag hade skrivit...det blev lite fel!

Jag skulle skriva att jag hade mycket att TACKA KENNETH för Niras DEL och inte (fel).

Ja,ja, alla vi kan väl skriva fel ibland!

TACK KENNETH, VÄRDENS BÄSTA FIGGE!
Kram Tuija