söndag 9 januari 2011

MAN BEHÖVER INTE VARA RIK FÖR ATT VARA LYCKLIG....???!!!!

TACK MINA BARN! Tack Niklas som tog hand om alla hundarna och tack Robin som hade Qwerro!

Att man alltid lever i "gränserna" och hör alla andra prata, hur mycket dom har handlat och köpt till sig själva, kan kännas jobbigt ibland, men man undrar trots allt, om dom är lyckligare än vad vi "fattiglapparna" är. Jag har svårt att tro...men vet ej!

Ja, ja, det var bara mina tankar! Men jag har varit nog värdens lyckligaste mamma åter igen! Att ha dessa omtänksamma barn, som bakom ens rygg går och planerar överaskningar, känns riktigt gott. Dom visste så väl att "jag åker ingenstans utan hundarna", så dom i sin planering började just där. Våran kära vän Niklas ställde upp och tog hand om familjens alla hundarna och även sina egna hundarna. Vilken härlig människa! Hade skottat snö, och lagat härlig tacos till oss, när vi kom hem efter en lång resa.

Att åka på lillsemester med barna var så underbart, glädjen i topp och dom hade allt planerat mycket väl allt. Hurraaaaaaaaaa mina barn! Vi åkte iväg tidigt i torsdags på en kryssning till Helsingfors med Silja Symphony, båten med sin personal som jag gillar mest! Vägen dit var inte rolig, det snöade kraftigt hela resan, moddiga vägar och väghållning under all kritik. Det tog många timmar att köra dit! Vi stannade på Ikea i Örebro och åt frukost där....värdens billigaste frukost...20 kronor för alla 4 frukost!!!! Sedan fortsatte vi våran resa till Stockholm. Våran hytt var på 11 våning med fönster ut till havet. Underbart! Ner till den härliga Silja buffe´t och sedan alla affärerna. Vi sprang runt överallt och kollade av vad som händer på båten. Otroligt mycket folk, det var fullt! Utanför var det tjockt is i havet.

Jag visste att det skulle bli STORM ute på havet men ingen ville ha tablett och det ångrade nog några efteråt. Det blåste 19 meter/sekund och i kastvindarna 28-36 meter/sekund , dessutom SIDOVIND! Det kändes som man skulle ha varit i en vispskål, VARFÖR???? undrade jag. Så hade jag aldrig kännt förut på dessa båtar! Men fick höra dagen efter att pga isen så kunde dom inte fälla ut stabiliserings vingarna och därför gungade det så kraftigt. VÄLDIGT LUGNT BLEV DET IAF PÅ BÅTEN!

Härlig frukost på buffe´t på morgonen och sedan träffa släktningar i Helsingfors. Så underbart. Väl framme i båten igen, lite mat, sedan bad och bastu. VILKET HÄRLIGT LIV. Hundarna hemma mådde bra och livet lekte med oss. På hemvägen blåste det lika mycket men nu var det lugnade, stabiliseringsvingarna var utfällda så det gungade inte på sättet. En liten kaffepaus hos kennel mischaland´s och sedan hem till Niklas och vovvarna. Åtä kanoon god mat och sedan hämta Qwerro hem.

Så denna helgen har varit så UNDERBAR OCH AVKOPPLANDE! TACK IGEN MINA ÄLSKADE BARN FÖR ALLT!

Nu regnar det kraftigt här och jag önskar nästan att det skulle regna en hel vecka så all snö skulle försvinna, för det är så halt ute, så man kan inte varken gå eller stå ute. Usch!

Hoppas ni alla ska ha haft en underbar helg!

Inga kommentarer: