måndag 15 oktober 2012

Mycket har det hänt!

Jag har inte haft riktigt tid med bloggen över huvudtaget. men kan uppdatera lite.

-Jag har genomgått två operationer och siktröntgen (magnet) och just nu mår jag rätt så bra.

- Däremot pappa kämpar för sitt liv för fullt!  Just nu få han en medicin som gör att han kan inte öppna ens kylskåp dörren utan att det "pirrar" eller isar i fingertopparna.  Han har gått upp i vikt lite och blivit "rosig" i kinderna.  Men den slutliga "dommen" få han inom en månad och jag hoppas verkligen att det inte bli slut med alla medicinerna för då finns det bara en väg för honom och det vill vi inte.  Jag lider med mor!

Här hemma har det blivit lite ändringar hos hundarna!  Lilla Reija har flyttat till min kompis och lever flott idag!  Så Christian har en nu dansk tik som blir 1 år i januari.

- Hummer har blivit stor och ska göra anlagsprovet för tjänstehundar inom en månad.
- Cairo har både gjort godkänt lydnadsprov för tjänstehundar och blivit KORAD samt är under vidare utbildning på två olika utbildningar!  Samt ställdes på en officiell utställning med resultat VERY GOOD!  Nu väntar vi på att få snart hem tiken som ska paras med Cairo så jag kan få en nu hund!
- Qwerro har varit på på HV-SKALLET och tävlat där med sin ägare Bubblis och gruppen.  Detta var landsomfattande och dom blev 6 av 24 grupper.  Toppen.  Sedan ställdes han ut och blev andra bästa hane och vann veteranklassen.  Dessutom var han med på 4 dagars övning med insatsgruppen med sin matte!  Qwerro har blivit pappa till nya valpar igen och dom är såååååååå fina!
- Nira mår prima och tränas vidare för allt!
- Ibi är unghund och under utbildning.

Så visst har vi det bra.  Bubblis läser på högstadienivå och Michael ska göra fysprovet för GMU!

Nu väntar vi på bättre väderhållanden och hoppas att det ska bli kallt ute så man slipper allt regn!  Förhoppningsvis kan jag åka och besöka pappa och mamma innan snön faller ner, men just nu efter operationen klarar jag inte av att sitta så länge i bilen, men kanske nästa månad!

Hoppas ni alla få en underbar höst!

Inga kommentarer: